Saturday, October 22, 2011

Bersama deejaywani hari ni....makna di sebalik peribahasa

Assalamualaikum dan yuhuuuuuuuuuuu....anda bersama deejaywani hari ni untuk siaran dari jam 10 pagi hinggalah ke jam 1 petang nanti. Terima kasih kerana setia bersama kami, semestinya di *fm... Radio info muzik. (kalau terror, teka lah radio apa....haha) Apa khabar anda semua? Saya tengok ada yang muka kelat di pagi Sabtu ni...konpem senasib dengan saya yang sangat berdedikasi untuk bekerja di hari orang lain sedap-sedap je goyang kaki kat rumah kannn....

Okeh la...tak nak bebel panjang, sebelum  kita terus ke topik pagi hari ini.... lagu yang diputarkan ni khas untuk anda yg sedang mengadap fesbuk...dari Najwa Latiff


Eh, dah lah. Malas aku berlakon konon2 macam dalam konti. Hari ni aku nak cakap pasal peribahasa ni:

Mendengar guruh di langit, air setempayan dicurahkan

Tahu tak apa maksud nya? Orang tamak! Hujan tak turun lagi, tapi dia dah nak kosongkan tempayan. Tengok-tengok rupanya guruh mengacah je. Tak jadi hujan. So? Padan muka lah beb!!! Next, simpulan bahasa:

Menjilat ludah sendiri

Dah berlagak ngan orang kampung...konon nak dapat tadahan air hujan yang baru kann, sekali tengok-tengok terpaksa melutut merayu ngan jiran-jiran....sebab hujan tak jadik....simpanan air dia tak de....sekali lagi padan muka! Tapi aku kesian sungguh dengan orang yang suka jilat ludah sendiri ni. Kau tak rasa malu ke beb? Tak rasa maruah macam kat bawah tapak kaki ke? Eiii....pantang aku jumpa orang gini. Jangan harap aku nak bagi air yang aku simpan tuk manusia macam ni. Bongkak.

Ok, settle. Sabar wani. Tak lama je lagi. Kau dah takkan hadap pompuan berlagak bijak tapi sebenarnya tak guna otak ni. 







Nota kaki: Aku dah google ustad topeng setan tu...haha...ada la terjumpa video dia menyanyi masa ceramah. Huhuu...tak sangka aku, title ustad tu ada lagi beb!




Aku jumpa blog dia jugak!!!

9 comments:

  1. spesis cam tu memnag cik ina tak suka, dah ludah nak jilat balik, cam tak de maruah.ko bengang ngan sapa ni kah kah .

    ReplyDelete
  2. ada lah cik Ina...nama sebenar kena rahsiakann...haha

    ReplyDelete
  3. sis.. esk ada ujibakat hot fm.. mesti kena pandai cakap kelate.. pergi la erk..

    ReplyDelete
  4. Chekgu...masih berbelah bahagi lagi ni

    lgpun tatau nak prepare apa...huhuu

    ReplyDelete
  5. Ibu muda ni memang seorang DJ yaa.. tengok gambar pun dah tahu.. ehehe..

    Mendengar guruh di langit, air setempayan dicurahkan.. hrap kita tak jadi orang tamak takda kesabaran..

    ReplyDelete
  6. Siapa pun tak suka Wani. Eh cerita ustaz tu dah lepas ye. Hmmm... kena patah baliklah kakak tengok gaya..

    ReplyDelete
  7. jengjengjenggggg...follow ke tak dia hehe

    ReplyDelete
  8. saya paling tak suka orang2 cam tu la.. tak heran la... n .. sorry la nak berbaik ...

    ReplyDelete
  9. Salam...

    Sama ler kita. Kak Azie pun kerja juga di hari Sabtu!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...