Wednesday, June 5, 2013

Jalan - Jalan Kenyangkan Perut : Laksa Power di Jalan Kuala Muda

Lepas dapat check in di Sweet Inns Motel pada pukul 1 pm.. kitorang rest kejap kat bilik.. mandi2... then here we go! 

Laksa Power! 


Sebenarnya ni antara hasil aku menggugel blog yg bg entry tempat2 makan menarik di Langkawi. Dan kebetulan dekat plak dengan Pantai Cenang, kira atas sikit dari tempat aku stay dan dekat dgn airport - sila google!

Tips nak cari Laksa Power ni kalau uols dari Pantai Cenang memang korang akan nampak banyak lori2 jual laksa dll ni... tapi jangan teruja terus berenti plak...korang gi je ke atas lagi sampai jumpa sign board Laksa Power macam gambar aku kat atas tu ek. Jauh tau laki aku parking sebab katanya nak bagi aku bergambar kat sini...huwaaa...


Kalau dari tepi jalan tu memang korang takkan perasan sangat lori Laksa Power ni sebab muka lori diparking mengadap laut.


Taraaaa.. ni lah dia Laksa Power nya... Marvellous! Sebijik telur...hamik kaw.. Kalau tak silap aku RM 3 semangkuk ni. Selain dari laksa, rojak pon ada jugak... RM 12 sepinggan kat bawah ni. Macam2 jenis aku ambik. 


Sign board ni plak tempatnya ke bawah sket dari lori, so kalau dari tepi jalan mmg tak berapa nampak la ye.


Banyak lagi menu yg nampak menarik, tapi tak sempat nak dicuba. Ingatkan nak datang lg esoknya tapi perut kenyang plak... next time pulak!

Lepas pekena laksa... kitorang ke Beras Terbakar dan Makam Mahsuri. 




6 comments:

  1. Orang langkawi pun pandai makan ketupat sotong eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh...aah la...sy pon baru perasan ada ketupat sotong jugak...ekekeke

      Delete
  2. ketupat sotong pun ada...best nih..

    ReplyDelete
  3. part ni yang suka bila nak travel, google carik tempat makan best2.. ;)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...