Thursday, May 16, 2013

Jalan-Jalan Kenyangkan Perut: Mee Cambo di Bazar Tok Guru


Baiklah kawan-kawan...kembali lagi kita ke rancangan Jalan-Jalan Kenyangkan Perut ye. Kali ni kita isi tank masa lunch semalam. Mak buyung kat opis ajak makan mee cambo kat Bazar Tok Guru.

Mee Cambo ni kalau tak silap aku mee cambodia. Ala-ala mee sup. Lauknya daging dan perut. Tapi kalo tak makan perut tu boleh je request tak nak. Kita boleh pilih samada nak mee/ bihun/ kuey teow kasar/ kuey teow halus. Semua ada. 

Cuma kat MF Mee Cambo ni tak leh datang lewat sangat. Macam aku gi semalam dalam kol 2.30 kot. Nasi Air dah licin... mee cambo pon dh last2 tu. Lepas dari aku...ada 3-4 org makcik2 dtg nk makan dah yilek. Rumusannya, kalo teori aku laa... kedai yg laku ni maknanya menu dia menepati citarasa ramai :)


Tengah-tengah lepak makan tu tetiba ada la budak laki ni tegur tanya kitorg dari Hot ke. Jawab je la kan.. Mak aihh mulut budak ni macam bertih jagung...haha... mintak aku tolong pomot dia jadi deejay jugak. Pastu siap tanya twitter aku apa...dia nak follow. Ok abes citer kat situ.

Yg kat bawah ni kedai yg sama jugak. Aku perasan budak laki tu keje kat sini. Suka tengok dia layan pelanggan. Orang oder laicikang. Terus terang dia cakap boleh, tapi bahan tak berapa cukup ni kak. See... jujur kan? No wonder kedai ni laku. Ramah tamah org2 kerjanya...


Dah balik opis, belek twitterr.. OMG! Budak laki tadi rupanya owner kedai nii... memang tak sangka. Sebab nampak budak sgt2. Taktau siapa sebenarnya budak tu...tapi follower di twitter ada dalam 13.5K kawww... must be somebody....

And i guess... MF stands for - Mohd Faizal. Maybe!



7 comments:

  1. Boleh la si budak Mohd Faizal tu gantikan si FBI...hahaha

    ReplyDelete
  2. gila kentang ramai follower dia ek

    ReplyDelete
  3. follower dah ramai tu wani..kalau jadi dj mau tercabar FBI..hahahah

    ReplyDelete
  4. Uishhh...yg ada kaler kuning tu ABC ke?

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum,
    Masa pegi bazar tok guru dulu-dulu, belum ada lagi tempat makan....tetiba rasa nak terjah balik kg makan kat sini huhuh uhuhu

    ReplyDelete
  6. dulu pernah try mee cambo kat sapuroh,kt depey wisma tuh.blh kiro jugok sedaknyo.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...