Monday, May 6, 2013

Deactivate Facebook. Kenapa?

Air laut pasang dan surut.

Ombak kadang-kadang tinggi, kadang-kadang langsung tak ada.

Cuaca cerah, adakalanya mendung.

Hujan rintik-rintik, adakalanya lebat.

Ribut adakalanya manja-manja, tapi selalunya mengganas taufan.


Itu lah sebenarnya yg mewarnai kehidupan kita. Setuju kan? Hati yang selalu disabarkan dengan iman, bila-bila masa sahaja boleh kalah dengan bisikan syaitan. Tambah-tambah lagi bila bersendirian. Syaitan bersorak riang sebab mudah nak menang.

Sebab tu lah dalam dunia ni kita diciptakan berpasangan. Hidup bermasyarakat. Supaya sentiasa ada yang membantu untuk berpesan-pesan andainya kita lalai. Ya. Adakalanya lalai yang hanya beberapa saat bisa membunuh. Membunuh nyawa yang tidak berdosa.

Ya Allah, jauhkan lah syaitan dari terus mendampingi hidupku. Dan anak-anakku.


9 comments:

  1. Did that a few years back. Bersyukur sebab ambil keputusan tu.

    ReplyDelete
  2. Dah deactivate fb ke? .... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sementara je YB...bg tenang otak jap :)

      Delete
  3. Akak sokong. Syaitan itu sentiasa mencari ruang untuk mejahanamkan manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tambah2 lg pd org yg lemah kan kak :(

      Delete
  4. :(

    Moga terus berhubung kat blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. instagram pon ada sis :) dont worry tak lama.. plg lama seminggu/sebulan je kot...ahaha

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...