Tuesday, August 23, 2011

Taktik permainan harga diskaun oleh JUSCO

Sorry lah ye...hari ni akan penuh dengan entry tak puas hati je. Almaklumlah, kepala hangin memang macam ni kan. Menda kecik pon rasa nak melenting. Napa tah aku emo semacam. 

Ni cerita semalam. Alkisahnya keluar masuk kedai kasut kat IOI, mencari kasut mama anak bujang. Bapaknya nak yang bertutup lah pulakkk... Dari weekend hari tu lagi kami usha. Dan kebanyakan yang kitorang tengok tu, kalau label 20% ada kat situ, maknanya keseluruhan kasut di atas rak tu memang ada less 20%. 

Dan semalam, sambil menerai kasut kat kaki anak bujang yang dah tidur dalam stroller, akhirnya kami berkenan ngan kasut yg bila pijak tu ada lampu2... *Maknya pulak terlebih eksaited*

Dalam kekalutan anak dara yang duk meraung2 nak susu, aku cepat2 lah mintak kasut dgn saiz yg diperlukan dari SA, ambil dan terus bayar. Sampai kaunter, bila scan aku tengok yang tertera tu harga asal. Padahal rak yang ada kasut tu ada label 20%! Even dekat price tag tu tak de apa2 sticker....ada haku kesahhhh? Kau letak label besar kemain, kejadahnya? Nak mengaburi mata aku kannnn???

Aku faham...kalau kasut tu dlm bin, hopkos la yg tercampak2 ke tempat tak sepatutnya ke...kannn. Ini tak, elok je display atas rak. Dan kat atas rak tu ada label 20% tanpa ada tulis *for selected items ONLY!

So, what ppl guess? Mesti lah kesemua item atas rak tu, ada diskaun kan., Takkan lah 1 item je ada diskaun, label besar gedabak.

Kesimpulannya, JUSCO memang hebat mengelirukan pembeli. Tahniah! Syabbas betti....syabbas!

P/s: Kesimpulan no.2, aku beli jugak kasut tu sebab dah malas nak cari yang lain :(

13 comments:

  1. huhu... elok komplen jerk.. mana leh wat gtu..hak pengguna kan.. rasa tertipu dah..

    ReplyDelete
  2. kalau beza harga tak jauh mana oh takpelah.. tapi ai tetap akan tegur2 manja dorang..

    ReplyDelete
  3. Pernah gak terkena, tapi dah pilih berkenan bayarkan je dgn hati yang sebal huhu

    ReplyDelete
  4. qema...tu la wani pon byr je, sbb dh kenan

    ReplyDelete
  5. Boleh buat aduan ke Tribunal Pengguna ni!

    ReplyDelete
  6. hurm....akan difikirkan nanti. yg pasti akan jd lebih berhati2 selepas ini :(

    ReplyDelete
  7. alahai..kesiannya wani dh terkena..ye la kan kita ada anak kecik memang agak susah sket klo nak cr barang..nak cepat je kejenye..kakNo harap ada masa wani p buat aduan..bw dan tunjuk skali resit tu..

    ReplyDelete
  8. kena hati2.. shopping dgn anak2 memang tak bestlah wani

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...