Tuesday, August 9, 2011

Dah Breakfast?

Tak puasa? Nak makan nasi lemak? Bihun goreng? Mee goreng? Meh sini. Kat depan ofis aku ni akak melayu ada jual menu brekpes. Terkejut aku tengok. Ye, mungkin alasannya nak jual pada orang chinese...(area sini ramai chinese)

Tapi bila ada orang kita yang lemah iman...mesti singgah beli jugak...kan kan kan?

Bagi aku, tu namanya tak menghormati bulan puasa!

Area bandar puteri ni jugak, kol doblas tengahari ada gerai jual burger dah bukak. Erk? Bukan biasanya malam2 je ke? Hurm....

Ni lah dia. Cari jalan short cut nak cepat kaya.

6 comments:

  1. kemudahan utk mereka2 yg tak berpuasa

    mmmm....

    ReplyDelete
  2. Cari duit raya biar kena cara, kan Wani? Tak mengapa rasanya kalau tidak menjual kepada umat Islam yang tidak berpuasa.

    ReplyDelete
  3. tk berkat rezeki yg mereka dapat

    ReplyDelete
  4. Kesian pada mereka ini kerana masih belum dapat hidayah dan menikmati keindahan ramadhan...

    ReplyDelete
  5. wahh pkl 12 dah buka?hehe..nmpk nyer pekerja yg kerja berat yg tak blh posa mkn berger lah ye.dan org2 yg lemah iman tumpang sekaki beli sekali..huhu

    ReplyDelete
  6. erm kt opis sy pn ada je gerai2 nasi lemak bukak pepagi..tp xsume..dlm 2 gerai gitu je..pelik gak padahal peniaga² cina mmg ada menjual...hurmm mebi dorg xde sumber pendapatan len kut..nk bukak gerai kt bazar dh penuh..kena la menjual pepagi..pk positif je lah kan =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...