Wednesday, July 13, 2011

Sayang lagi lawa lah

Semalam kitorang laki bini tengok dua drama TV, Hilang di TV9 dan juga Annissa di TV3. Kedua-duanya menampilkan Rozita Che Wan sebagai pelakon utama. Aku ingat nak buat entry semalam. Tajuknya:

Satu Malam Ada 2 Suami

Kih kih kih...mesti ada yang dapat teka kan. Ye lah...kol 830 pm, jadi bini Zul Ariffin....kol 10.30pm pulak jadi bini Zamarul Hisham. Kebetulan kedua-dua watak yang dibawa tu perempuan hamil.

Tapi petang ni bukan itu isunya. Saja aku nak ceritakan cara para suami menyedapkan hati sendiri.

Isteri: Cantik lah Rozita Che Wan ni...kan bang?


Suami: Cantik...memang cantik...

Lama berhenti. Kemudian sambung lagi...

Suami: Tapi sayang lagi lawa lah...

Hellooooooooooo.... ikhlas ke pujian tu bang? Kalau beza antara wajah isteri dengan Rozita Che Wan tu macam langit dan bumi?


Hidung mancung...muka bujur sireh..kulit putih bersih


Hidung pesek, muka tembam (tapi sembunyi dalam tudung), kulit gelap melekit

Kesimpulannya, wahai para suami..sila berlaku jujur kepada isteri anda...

P/s: Sedapkan hati dengan berkata pada diri sendiri: mungkin kita ni cantik 'lain' kotttttttttttttttttttt.....tetttttttttttttttttttttttt...kih kih kih

21 comments:

  1. Percayalah kepada kata2 suamimu demi kebahagiaan hatimu sendiri. :)

    ReplyDelete
  2. yeszaaa kakcik...hihi...iya kan je la...:)

    ReplyDelete
  3. Akak rasa pujian tu ikhlas Wani...

    Kalau tidak masakan Wani jadi pilihan kan...:)

    ReplyDelete
  4. kak yus...ikhlas tu wajib..hehe

    tp mcm tipu je kalo kita ni lg lawa dari rozita...kih kih kih

    ReplyDelete
  5. lain orang lain pandangna mata nya...
    dah dia kata cantik tu terima je dengan hati yang riang gumbira...
    hehhehe

    ReplyDelete
  6. Cantik tu banyak cabangnya..mungkin tak cantik dimata kita, cantik dimatanya yang penting cantik di hatinya:)

    ReplyDelete
  7. yakin pd pujian somi tuh..haha dlm tv tu sume mekap je tebal..somi kita nilai kita yg xde mekap punyerrr..auww~ ^_^

    ReplyDelete
  8. situasi A:
    suami: fuh.. perghh... body dia..
    isteri: sape lagi cantik bang.. dia ke saya..?
    suami: ada ke saya membeza-bezakan awak dengan dia..
    isteri: ...

    itulah en. suamiku..

    kalau tak lawa, takkan kita jadi pilihan dia.. sebab dia tau mustahil nak dapatkan cik wan nu.. huhuhu...

    ReplyDelete
  9. Kecantikan Bukan Satu Alasan Untuk Mencintai Seseorang... Tapi Perasaan Cinta Datang Melalui Hati...
    Akhz! Berjiwang Pulak Disini...
    [O_O]

    ReplyDelete
  10. memang betul kata moza tue...
    isteri ada kecantikkan sendiri....lagi cantik pada rozita ...

    ReplyDelete
  11. kak diana...sengih2 gak bila dia kata kita lg lawa kann...hihii

    tp dalam hati je...ahaha...kang kantoi!

    ReplyDelete
  12. qema...mungkin sekadar sedap mata memandang :)

    ReplyDelete
  13. Yana...ye mungkin mekap tebal kann

    ReplyDelete
  14. ai...sebab dia tau jgn mmpi la nk dpt rozita...hehe

    ReplyDelete
  15. fathi...takpe2...buleh je layan jiwang kat sini...hehe

    ReplyDelete
  16. eh ! mmg betulla ... percayalah dengan sepenuh hati. Sabit tak jadi retiss je.
    jangan la jadi retis.. tak tahu nak jawab apa esok huhuhu

    ReplyDelete
  17. hoyeahhhh...tetiba rasa nk jadi retis...kih kih kih

    ReplyDelete
  18. wani,
    rozita tuh cantik² pun laki dia lari jugak kan? Untunglah kita yg tak cantik mana nih tp Alhamdulillah suami tetap depan mata ^_^

    ReplyDelete
  19. Rozita Che Wan memang cantik! akak pun cantik jugak....;-)

    ReplyDelete
  20. Lawa or tidak....isteri den tetap terbaik....memasak dgn sedap.....kelakar....

    Lawa...cantik....cute....den rasa wujud dari hati sorang suami yg sayang kat dia....ahakz...kan..kan....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...