Friday, July 1, 2011

Malas nak beli baju raya anak

Kejam ke status aku sebagai seorang ibu? Tega kah aku tak nak belikan baju raya anak2 ni? Tahun pertama dulu sampai 16 pasang aku borong, raya kali ni sepasang pun tak de! Haa...anak sorang boleh la kau nak belasah beli sampai nambelas pasang kan.

Dah ada 2 orang ni kena lah bajet betul2...ye tak. Untuk Aniq, nak tak nak memang lah kena beli. Sebab ni raya beliau yang pertama. Walaupun beliau tak puasa lagi, tapi tetap dapat baju raya. Aku dah buat janji dengan dia.

"Kalau raya ni kamu boleh berjalan, mama belikan kamu seluar jeans!" Ahaks....amacam janji aku ngan anak aku? Macho tak? Kalau beliau tak dapat berjalan gak lagi...pakai je lah kamu baju biasa2..kih kih kih...kejam!

Baju melayu tak payah beli dah since aku memang meniaga baju melayu kain cotton tshirt ni. So, mana2 lebihan stok jualan tu nanti, itu lah habuan kamu ye nak oiii...

Ni nak cerita baju raya kakak Auni. Mulai dari malam jumaat semalam, aku dah bertungkus lumus. Menyiapkan sendiri baju raya beliau. Eh..gaun sekarang kalau beli...nak2 lagi kain cotton mau 50-60 hengget sepasang tau! 

So, dalam usaha penjimatan aku....ni lah dia hasilnya. Walau masih dalam peringkat kajian, tapi staff di jabatan penyelidikan dan pembangunan ni mengatakan ianya cantik! Tapi kena tetas jahit semula la....huhuuu...

Takpe2, aku sanggup berusaha demi nak menyelamatkan RM aku berterbangan dengan lebih banyak!

Ohh ye....nak menjahit ni aku tak beli kain pon, stok kain cotton yang orang bagi kat aku masih banyak. Tambah tolak lagi dengan yang aku dah beli sikit2 selama ni, so guna mana ada je lah. Kira-kira nak dapat nambelas pasang tu boleh la...kih kih kih. Enam pasang je lah! Pengsan aku nak menjahit baju dia smpai nambelas pasang. Puasa tidak, raya nak!


Ni aku menetas pagi tadi. Masuk2 opis je terus kerjakan ni dulu. Semangat punya pasal!

19 comments:

  1. oooo..buat keja luar dlm opis yeaaaa...curi tulang yeaa...tak baik taw...

    ReplyDelete
  2. jeBat...saya datang keje kol 8 pagi

    office hour mula kol 9

    so, haruskah saya mula bekerja jam 8 pagi?






    ofkos not! ahahaha....gila berkira kannn...so kita buat lah keje sendiri dulu :)

    ReplyDelete
  3. rajinnya...kak na mok ada buat gaun untuk farisyah gak....ari tu beli tshirt farisyah ngan seluar pun dah terbang bebarapa ringgit...baju budak mahal betul sekarang nie

    ReplyDelete
  4. rajinnya...kak na mok ada buat gaun untuk farisyah gak....ari tu beli tshirt farisyah ngan seluar pun dah terbang bebarapa ringgit...baju budak mahal betul sekarang nie

    ReplyDelete
  5. gaknya ini lag rupe beraya dgn ank pompuan...belum merasa lg woo...2-2 lelaki tgh ni...cadang nk jahit sendri je baju melayu...beli tshirt je nnti...tak pon... pau je opah n nenek mereka...haha

    ReplyDelete
  6. nyaris nak namakan anak kak liza si arif tu aniq. rupanya itulah nama anak wani.. wani pandai menjahit... mesti lebih cantik dari yg beli, kualiti jahitan kat luar tu pun tak ok.

    ReplyDelete
  7. lawa..

    psstt: boleh order baju tak..?

    ReplyDelete
  8. kak LM...tahun ni tak semangat pun nak raya....






    sebab kt rumah mertua...kih kih kih




    gurau je, kang ada yang sentap :)

    ReplyDelete
  9. kak Na, betul tu..tak sanggup tgok price tag

    telan air liur je lah...huhuu

    ReplyDelete
  10. nora..yeszaaa


    ni lah gayanya bila beraya ngan anak dara

    ReplyDelete
  11. kak liza...kalau tak cantik jahitan pon at least puas hati buat sendiri...hehe

    tp skang ni rasanya kualiti jahitan tu dah banyak improve :)

    ReplyDelete
  12. aizamia...baju bebudak je boleh...hehe

    baju mak budak malas nk jaet...kena ada ruang besar nk potong kain...now rumah sempit..huhuuuu

    ReplyDelete
  13. erm..
    kamu dok mana ye??
    ajar la akak menjahit..
    akak nak belajar la jahit2 bju ni..jelas betul dengan orang pandai menjahit ni

    ReplyDelete
  14. kak diana, saya kat puchong...meh la kita blaja sama2 :)

    wani pon byk tengok tuto on9 je...pastu buat sdiri :)

    ReplyDelete
  15. wah akak jahit sendiri je bj. ni dah kira jimat nih. tak pyah pikir nk hntar tempah dah...sekarng ni org semua dh x ambik tmphan bj raya....huhuh..=)

    ReplyDelete
  16. cik gege

    baju anak jahit la...

    baju mama nya, beli je nanti...kih kih kih

    ReplyDelete
  17. bagus wani jait sendiri..jimat belanja jimat ekonomi hehe..kakNo ni yg duk rumah ni ha tak menjahit huhuhu malunyeee ngan wani yg bz ngan keje lg tp sempat gak la menjait..kakNo tention ngan mesin tu benornye huhuhu..

    ReplyDelete
  18. kak No, dah pindah perak nanti boleh la berjinak2 dengan epal ipoh...hihii

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...