Friday, July 8, 2011

Bomoh

Pagi-pagi hari masa beli nasik kerabu ngan jiran depan umah aku tadi, dahhhhh orang bukak cerita suruh aku gi bomoh plak...adeiiiiiiiii

Korang rasa, perlu ke?

Tapi tak payah tunggu orang rasa apa lah...aku sendiri buat masa ni tak de rasa2  nak jumpa bomoh. Selagi doktor pakar tak buat keputusan, aku tunggu je lah...

Kalau betul dia kata tak de pape, sedangkan gelembung air tu masih ada...haaa...time tu kot baru aku pi mengadap bomoh plak, dengar apa kata bomoh...buleh gitu?

Korang penah gi jumpa bomoh tak? Aku? Pernahhhhhhhhhhhh tapi main kirim2 je...haa....pernah dengar tak? Means orang lain yang tolong jumpa kan bomoh untuk kau...kih kih kih.... Dengar cam kelakar eh, tapi ni citer betul tau.

Masa aku study kat ITM dulu, aku ada 'penjaga'. Sampai satu masa ni aku rasa rimas sebab selalu sangat terserempak...siang2 plak tu... Kadang sebab 'penjaga' ni aku jadik lewat ke kelas...sampai sudah tak boleh nak bangkit tidur. Geram tau. 

Pastu aku citer ngan mak aku, maka pergi lah beliau menghadap Puteri hapa tah namanya kat Pasir Puteh Kelantan tu.

Lepas ikut saranan bomoh Puteri, alhamdulillah sampai sekarang 'penjaga' aku tu malas dah nak ikut gamaknya... tapi Puteri tu kata 'penjaga' tu baik...saja nak kacau2...

Baik kejadahnya weiiiiiiiiii kalau dah berapi tuh??? Konpem lah setan kannnn???

Nak tau apa Puteri tu suruh aku buat?

Tabur beras + kunyit +lada hitam kat sekeliling bilik...jangan bg putus dan jangan sapu. Letak jugak sebunjut kat dalam bantal.

Korang penah jumpa bomoh tak?

11 comments:

  1. tak pernah jumpa sbb xsuke..

    ReplyDelete
  2. bomoh mmg xpernah jmpe..a bog NO NO..klu ustaz pernah jmpe..hehe~

    ReplyDelete
  3. saya pun sama macam yana. tak pernah jumpa bomoh tapi ustaz tuh pernah la.

    Latest Entri :
    Bomoh Penipu

    ReplyDelete
  4. pernah p tapi tak tau dia tu bomoh,,asalnya nak p urut betulkan peranakan dan urut kepala huhuhu..

    ReplyDelete
  5. meremang bulu roma baca ada 'penjaga ikut akak'...fai x pernah jmpa bomoh, jmpe ustaz penah la. hehe...

    jgn segan2 ye singgah blog fai
    http;//fai-ayie.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. pernah tapi bukan bomoh sembur2 tu, ni kira cam ustaz buat air penawar..tapi pernah tgk dia bomoh buang 'jin' mmg seriau siap mangsa bangun nari2, joget dan lompat2 lagi huhu minta dijauhkan

    ReplyDelete
  7. tak pernah jumpa..
    jumpa tukung urut adala..
    tukang urut bukan bomoh kan???

    ReplyDelete
  8. tak pernah jumpa bomoh..sebab bomoh skrg ramai penipu

    ReplyDelete
  9. kirim surat je... kak liza jadi bomoh sendiri je.

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah..lum pernah lagi kena apa2 dan jumpa bomoh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...