Friday, December 31, 2010

Orang nak tengok bunga api, kau nak tengok bom meletup!

Sangat-sangat geram. Kalau aku tau macam ni, tak de lah aku poya-poya lagi gi saloon petang tadi.

Macam sial je kan orang lain pagi2 tadi gaji dah masuk. Aku ni sampai sekarang tak dapat-dapat lagi. Orang lain di sini adalah orang-orang kapir laknatullah di mana akaun bank mereka tak sama macam orang-orang kita. Eh, sial nya kampeni nih! kalau tak sama bank pon, tak leh ke kau selaraskan timing gaji???

Ok, fine..aku dah tiga tahun kerja sini..memang lah tak pernah jadi lagi. Tapi bila buat hal macam ni di kala cuti-orang sebok nak berpoya-poya, kau dok rumah korek hidung dengan harapan leh jual taik hidung tu nanti jadi kaya?

Mendidih aku menaip ni. Memang sakit ati..Setan…Babi…Aku tak kira dah! Kalau esok pon tak masuk jugak, aku nak beli bom atom gi letupkan opis, ada sapa-sapa tau kat mana ada jual bom? Aku nak beli.

Hurm…aku bukan apa, laki aku dah la gaji lambat lagi. Kitorang punya bajet selalu tu memang ngam2 lah dengan tarikh gaji seterusnya. Macam susu..pampers…selalu aku beli ngam-ngam je untuk sebulan. Beras…lauk pauk…pon sama. Bila last day of the month tu memang timing aku untuk beli barang dapur-malam (gaji keluar 7pm).

Nasib baik kitorag tak  gamble balik kampung tadi dengan sen tak de nih. Kalau tak, naya je..nak isi minyak balik sini kena isi pakai air.

Aku: Tak pe…tak pe..aku tunggu. Kalau esok tak de jugak, aku gi PD-carik bos aku! Mintak dia byr cash terus kat situ jugak!

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...