Monday, December 27, 2010

Ke’prihatin’an rakyat Malaysia di Jalan Raya

 

Petang semalam aku balik ke sini dari Lipis dah lewat gak la..dalam kol 4 suku cam tu bertolak. Ni sumer gara-gara laki aku nak kejar masa, nak tengok bola…kat rumah je ponnn…bukan nama laki aku la kalau gi stadium tu. Dia kata membazir je, tengok dari rumah lagi best…haha…syukur aku dapat laki gitu ye dak..Kot tak, meraung lh aku gamaknya asek kena tinggal-laki gi stadium….coz aku memang tak minat bola.

jalan smooth je, aku agak tak ramai yang balik kampung. Ye lah, dah penghujung cuti sekolah pon kan… Tapi start je dari tol bentong, memang jem kaw2 lah. Laki aku dh gelisah…takut tak sempat sampai rumah sebelum kol 8. So, jadilah dia pemandu tak berhemah.

100_2545

Korang nampak tak, kat celah mana laki aku tak berhemah? Sapa pandai teka memang terror lah! ala…bukan apa pon, laki aku cuma merogol berpuluh-puluh kereta di depannya dengan potong kiri! ahakss…lantak ko lah bang…

Kitorang pon mulalah buat andaian memasing…sorang kata ada eksiden. Sorang lagi kata jem sebab masing2 menuju ke KL nak tengok bola.

Agak2 dalam 10 kilometer kot, maka jawapan pon ditemui…

^

^

^

^

^

^

^

^

^

^

 

What????

100_2547

Lhoo…ada kemalangan kecil je rupanya. Aku ingat ada yang terjun gaung….huhuu…tu lah aku cakap, betapa prihatinnya rakyat Malaysia. Laki aku tak termasuk tau! Sebab aku tak bagi dia jeling. So, habuannya aku snap lah gambar nak tunjuk kat dia apa yang jadi. Mamat tu jatuh motor je pon. Tak de plak aku tengok mana-mana keta kemek. Just motor dia ada kat tepi longkang,

Cemana leh jatuh tu wallahualam.

Aku: Berhati-hati di jalanraya.

2 comments:

  1. hahaha..jem sebab semua pakat nk tengok/cek ape yg jadi..ehekheke..

    ReplyDelete
  2. hihi..jem sbb duk tgk org excident la nie kan2..hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...