Friday, December 24, 2010

Cantik sangat ke bonggol unta itu?

Aku pelik. Sangat pelik. Cantik sangat ke sampai berlumba-lumba orang nak buat. Tambah-tambah lagi pengantin. Salah satunya SIL aku, masa kenduri dia tahun lepas. Aku tengok macam nak patah je tengkok dia nak bawak kepala. Berat semacam. Dan nampak tak seimbang. Aku nak tegur. Tapi malas lah masuk campur. Kang tak pasal-pasal kena maki ngan mak andam dia pulak.

Tak ke korang rasa cacat, badan kurus keding, tetiba kepala besar. Cacat hokeh. Besar pulak dengan cara membengkak ke atas, berbonggol. Oh, sangat buruk di mata aku.

Persoalannya, cantik sangat ke? Macam-macam hukum dan fatwa aku jumpa. Kalau korang nak tau, search je. Malas aku nak tampal kat sini. Tapi aku pelik gak ngan SIL aku. Konon alim. Warak. Tudung labuh. Tapi buat jugak? Hurm...pakaian tak melambangkan identiti beb! Okeh. Tutup citer.

Aku: Rasanya tak perlu tempek gambar. Ramai dah tau macamana rupa bonggol itu kan. 

7 comments:

  1. tu la kan sis.
    skang memang dah jadi trend bonggol2 tu kan .
    artis semua kalao x buat bonggol x sah .dunia sis . bila yang haram dihalalkan .

    ReplyDelete
  2. lupa .aah tudung labuh pon sama je .
    saya kolej yang pakai tdung labuh .
    yang junior junior nie la yang asyik dok bongggol kedabak punya besar .
    x tao nak kata apa .huu

    ReplyDelete
  3. Aku Ibu Muda; kdg2 rasa pelik gak bila tgk 'bonggol unta' tu....hu3..

    ReplyDelete
  4. my SIL pon cmtuh. x padan ngn nak ceramah kt sy suh dress up alim2, skg dia yg dh lebih, siap naek bonggol lg. bab pkai ketat sne sni toksah ckp la. dlu kutuk sy. dem!

    ReplyDelete
  5. Allah tak bagi kite buat camtu mesti ada sebab nya kan...xpayah nak tiru2 or ikut trend, yang penting kite ikut hukum...nauzubillah

    ReplyDelete
  6. Suka entry ni. Dah lama I nak letak dlm myblog but ada conflict of interest lak.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...