Monday, January 3, 2011

Cuti yang tidak menggembirakan walaupon gembira la jugak sket2...

Disebabkan hal ini, cuti aku tak berapa enjoy. Korang bayangkan eh plan aku:

-Gaji masuk kol 7 pm: malam leh keluar gi beli barang dapur (pastu kemas dapur), beli rak baju (mood rajin mengemas bilik), dah settle semua, pagi esok maybe boleh pergi cuti-cuti Malaysia (overnight sumwhere)

Sampai kol 10 malam, tak nampak jugak batang hidung. Aku pon come out dengan plan baru:

-Gaji mungkin masuk kol 6am: Pagi-pagi buleh gi pasar (kemas-kemas dapur), beli rak baju (baju-baju dah lipat, tinggal susun je), petang dah siap semuanya boleh la gi jalan-jalan atau bercuti ke Melaka (overnight).

Tup-tup kol 9 pagi pon tak nampak bayang, aku dah mendidih! Lari habes plan aku beb..huhuuu terus aku SMS bos..SMS HR. On the dot HR aku dapat arahan dari atasan (atau maybe atas kesedaran sendiri) terus masuk opis..godek sana sini. 5 minit pastu aku dapat reply - "Sorry Wani, jam 2pm nanti akan masuk" Huhhh..memang aku nak hangin dah. Tapi sebbaik dia cakap lemah lembut (aku teka je, sebab dia taip YM bagi aku-bukan cakap dengan aku, tapi bahasa dia kira macam orang bersalah la)

Dan akhirnya..2 pm! Baru muncul..huhu..aku terus transfer masuk akaun laki aku, anak-anak tengah tido masa tu, aku soh dia withdraw dan belikan rak baju. Dalam kol 3pm dia balik dengan muka hampa. Rak baju out of stock :( Aku kecewa sungguh la... Dan-dan tu aku ajak laki aku gi IKEA..konon-konon saja nak survey lemari baju la. Padahal tak mo pon. Aku memang nak rak biasa-biasa tu je untuk baju-baju basahan ni.

Sampai IKEA, kitorang terus isi perut. Citernya kat sini. Dan semalam, sebagai membalas ketensionan kami, so terjadilah unplanned vacation ini.

1 comment:

  1. owh..sgt tension kalo tunggu gaji lambat masuk ni, mmg plan akan berlarian sgt jauh kan..hehhe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...