Friday, January 14, 2011

Cabutan bertuah sempena CNY...ada aku kesah???

Hurm...tengah hangat diperdebatkan ni. As per u ols tau...aku kan keje kat kampeni yang majoriti nya ada lah kaum ca ya nun alip ni kan...

Nak dijadikan cerita...CNY kan dah tak lama lagi. Pastu, biasanya tiap-tiap tahun kampeni aku memang ada buat dinner a.k.a makan besar la sempena CNY. Untuk Raya? Nan hadoo....cuma tahun lepas baru pes taim kitorang wat jamuan raya sendiri-sendiri. Tu pon pakat-pakat kutip duit, then bos sumbang lah seratus dua. Acaranya makan-makan je.

Tapi bila CNY, yg menjadi kejelesan kami orang melayu adalah - lucky draw! Giler mewah la tiap-tiap cabutan tu. Sapa tak pergi, tak de lah cabutan. So, tak de lah aku kesahh kan. Aku pon tak hadapp la nak makan babi tu..dah terang lagi bersuluh haram nya weyyy...Jemput pon memang aku tak pegi lah kan. Tapiiiiiiiiiiii....yang peliknya, budak melayu department lain yang tak pegi tu dapat la pulakkkkkkkkkkk join lucky draw! Eh eh...korang kira cemana ni...bengong kan! Ok, tu citer dinner taun lepas.

Untuk taun ni, aku dengar diorang dah kepoh-kepohkan, nak bagi gak kat org melayu, tapi ada yang protes department R&D which is majoriti orang melayu- tak payah! Watdefak la weyyy.. Pehal ar lu orang main pilih kasih macam ni?

Aku tak hadap pon cabutan bertuah tu. Tak kira la ko nak bagi ke tak. Tapi bila perbincangan lu orang tu seolah-olah membezakan melayu yang ni boleh, melayu yang ini tak boleh...eh..eh...suka-suka hati kau je yek?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...