Tuesday, September 20, 2011

Hati-hati dengan toner

Toner tu apa yek? Betul ke ejanya toner? Eh..ketepikan semua tu, yang aku nak jelaskan kat sini...toner ni sejenis bahan penyegar wajah. Tu yg aku faham.

Citer ni dah lama, masa aku kerja kat Guardian dulu...adalah dalam 4-5 tahun lepas. 

Masa tu sebotol toner telah 'disiku' oleh seorang customer sehingga menyebabkan ianya jatuh dan pecah. Maka banjirlah kawasan tu.

Aku yang kaget terus mengambil sebatang mop kering (tak de celup2 air ye) dan mop lantai tu. Ada keajaiban yang berlaku tau. Kamu tahu apa???














Dalam masa beberapa saat je, lantai yang selama ni penuh dengan kotoran degil (yang selama ini aku mop sental2 pakai sabun apa sekalipun memang takkan hilang) telah memutih sekelip mata!

Sampai terlopong aku tengok! Betapa hebatnya toner tu, patutlah fungsinya memutihkan kulit juga.

Jenama? Sampai sekarang aku fobia dengan jenama S itu.

22 comments:

  1. alaaa nk tau jenama apa..PM kt fb plissss =P

    ReplyDelete
  2. ala bgtau la jenama apa tu... please..

    ReplyDelete
  3. yes.. jenama apa?? bahaya nih.. kot2 yg kita dok pakai..

    ReplyDelete
  4. tak suker pakai toner, kulit jadi pedih

    ReplyDelete
  5. pakai jarang je tapi yg xberasid..

    ReplyDelete
  6. Jenama SK II ke? dikatakan makin mahal sesuatu produk itu semakin tinggi bhn kimianya...

    ReplyDelete
  7. sambil memikir....jenama S apa yang ada kat Guardian...

    silky girl ke?
    SK II tak de kat guardian kan?
    safi?...

    ReplyDelete
  8. toner kalau lepas pakai kulit rasa sejuk - maksudnya banyak sangat alkohol. kalau lepas pakai kulit rasa panas - maksudnya dalam tu banyak sangat chemical.setahu saya toner yg baik adalah lepas pakai takde rasa panas atau sejuk..rasa biasa je..

    saya pakai toner yg buat dari bahan semulajadi..so takde la takut jadi macam mop tu..hoho..ngeri..

    ReplyDelete
  9. uishhh jenama apa tu.. nak jugak tahu.. takut plk nak pakai toner lebih2 karang jd sama nasib mcm lantai tu huhuhu

    ReplyDelete
  10. alamak..
    naik seram pula tang toner nie..
    lagilah produk2 kat gurdian..
    aduh.........

    IMB.. plss.. inform....

    ReplyDelete
  11. jenama bermula dgn S?

    apakah itu?

    ReplyDelete
  12. boleh ke dedah jenama tu?

    takut kena saman :p

    ReplyDelete
  13. tak pernah pakai toner!
    hanya pakai pencuci muka dan krim sahaja...jenama Olay!


    nak tau gak jenamanya..hehehee

    ReplyDelete
  14. erk??
    mujur akak tak pernah guna sebarang toner setakat ni..eh silap.sekarang ni.dulu pernah pki mustika ratu punya..mmg ajaib, leh buang semua kotoran kat muka.so lg mahal produk tu lg bagus cuciannya kot?hehehe

    ReplyDelete
  15. x pnh pakai toner jgk, cuci muka pun jarang2, cuci dgn air beras je, hehehe

    ReplyDelete
  16. mau tak bahaya, tak sampai seminit putih bersih lantai jadinya

    nampak sgt kandungan asid nya sgt lah tinggi :(

    ReplyDelete
  17. boleh guna toner tu untuk kilatkan lantai rumahku..

    ReplyDelete
  18. ai....yeszaaaaaa...seswai sangat!


    doc...bukan2x... zaman tu takde lg SS ni

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...