Thursday, September 22, 2011

Hidup untuk makan?

Atau makan untuk hidup ye? Yang pasti, kedua-duanya ada beza. 

Situasi I: Makan untuk Hidup

Menu: 
Nasi putih panas-panas berlaukkan sambal belimbing buluh dan telur goreng.

Situasi II: Hidup untuk Makan

Menu:

Steamboat 


Nasi ayam


Dessert: Waffle + Ais krim


Steamboat dan nasi ayam tu menu untuk 2 hari berturut-turut, bukanlah melantak kesemuanya dalam 1 hari ye. Korang nampak tak apa persamaan nya?

Waffle tu pula, dessert untuk kedua-dua hari tersebut. Keluaran terbaru dari gardenia, memang wallah! Cubalah.




















P/s: Nasi ayam harus dimasak sehari selepas buat steamboat. Tahu tak kenapa? hihii......

20 comments:

  1. kenapa...

    saya suka steamboat lebih2 lagi steamboat jonny sbb supnya, setakat hari ni belum pernah masak sendiri lagi..

    ReplyDelete
  2. kenapa lak yer.......cuba cerita....

    ReplyDelete
  3. Qhaifa Nur... since ragu2 dgn status halal johnnys, sy dah tak ke sana :(

    Ya...masih menunggu...kot2 ada yg boleh meneka dengan tepat :)

    ReplyDelete
  4. Kuah steamboat tu boleh buat sup nasi ayam, sodap! Betul tak? :P

    ReplyDelete
  5. doktor...tekaan hampir tepat, tapi tak tepat lagi...hehe

    Tina...seronok makan meriah2 mcm ni kat rumah...enjoy :)

    ReplyDelete
  6. - menu 'makan utk hidup' tu pon sedap kalo tgh lapor...

    ReplyDelete
  7. sbb supnya tu..mmg sedap sup nasiayam wanie kan?

    ReplyDelete
  8. sedannyaa steamboat ya ..
    ermmm johnny tu x halah ke ?? hermm dah lama sebenarnya x kesana .. pernah sekali dua bawak family .. :)

    ReplyDelete
  9. lebihan sup steamboat tu digunakan untuk masak nasi kan..kan..

    ReplyDelete
  10. pernah dengar jugak sedara mara kat sana kata johnys tak halal..

    ReplyDelete
  11. Waffle gardenia tu anak-anak kakak dan sebut-sebut sebab iklan dlm tv mengancam selera. Belum pernah rasa lagi nie....

    ReplyDelete
  12. saya pilih hidup untuk makan~stimbot~~~aum!

    ReplyDelete
  13. sup tu boleh buat masak nasi yer wani.. he..he.. akak ada tgk kat kedai waffle tu, tp tak beli lagi.. smlm akak makan aiskrim dgn waffle jgk.. tp yg a&w punya.. yummy..

    ReplyDelete
  14. kalau nak makan stimbot tu
    kena posa 1 hari ...baru
    boleh melantak bagai nak rak...hehehe

    ReplyDelete
  15. semuanya makanan favourite arisha..macam tau2 je kan..hehe.

    ReplyDelete
  16. Bw dengan perut kosong ni ibu muda...haiyakkk

    ReplyDelete
  17. suka hidup utk mkn.. he...he... pulun habis. tapi bila tengah pokai terpaksalah makan utk hidup pulak.

    ReplyDelete
  18. waffle gardenia tu nampak kt TV je tp xpernah try lg. lepas ni kne try lah.. =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...