Thursday, September 15, 2011

Di Sebalik Pelaburan Emas: Cerita dalam bahasa mudah difahami (PART 1)

Lupakan kisah panas hati INI. Aku dah coretkan cerita detailnya secara sopan dan santun di SANA.

Ramai yang nak tahu cerita di sebalik kegilaan aku terhadap Emas kan? Buat cik Jue  kak yus kak nowa a.k.a akak geli Mama Zharfan Chekgu Azrine dan mereka yang pernah meminta aku bercerita secara details pada entry2 aku berkenaan emas sebelum ni....maka entry kali ini untuk kalian hokey :)

Bila sebut pasal emas, akan ada beberapa ketegori orang menjawab:
  1. Tak ada duit lah nak beli emas, nak makan bulan2 pon bercatu
  2. Ahkak bukan kaya sangat (tapi simpanan ASB banyak wooo)
  3. Ahkak memang tak minat barang2 kemas ni...simpan je lah duit dalam bank
  4. Ish...takut la nak simpan barang kemas kat rumah...nanti kang kena rompak, sia2 je...
  5. Emas??? Eiii....orang2 tua punya style lah dik... ahkak lagi prefer silver, tak pon zhulian je lah!
Korang kategori mana? Pilih dulu...pastu nanti bagi tau aku...hehe


*Alaa....potong stim lah...nanti aku sambung ye....ada tugasan menanti :)




24 comments:

  1. saya punye jwpn takde dlm tu

    bagi saya

    emas???? wow! ai like!

    ReplyDelete
  2. NM02...

    tu kategori belakang cerita...hehe

    ReplyDelete
  3. tak de jawapan kat situ..
    sebab saya suka emas..
    hahahha...

    ReplyDelete
  4. kak diana...kita tunggu yg komen utk vote nombor2 yg disediakan :p

    ReplyDelete
  5. pilih no satu ler.. hikhikhik..
    mana tau kot2 lepas ni ada lak yang nak sponsor emas.. ;)

    ReplyDelete
  6. oh sya balance...

    ada terselit gak dlm kategori atas tu tpi tetap nak beli emas sbb dah tahu kelebihan nye...

    tak sabo tunggu sambungan...

    ReplyDelete
  7. bagus simpanan atau pelaburan emas ni..

    ReplyDelete
  8. suka gak emas

    tapi lani dah semakin naik

    cukup ajelah apa yg ada ni ...hihi

    ReplyDelete
  9. duk tgu entri pasal saving emas nih..hihi

    ReplyDelete
  10. ai...tp wani tak de nak sponsor2 kat org ye...haha

    ReplyDelete
  11. mamaNoriz.... tunggu yep, jenuh nak mengarang ni..tak siap2 lg :)

    ReplyDelete
  12. Ijah...tak mampu? takpe...nanti akak bagi cara :)

    ReplyDelete
  13. Rai...tapi tak ramai yg bukak mata lg :)

    ReplyDelete
  14. kak Ati...kalau dah mencukupi tu alhamdulillah kan :)

    ReplyDelete
  15. qema...entry simple2....nak kasi org faham je

    ReplyDelete
  16. eloknya simpan emas kerna bisa menjamin masa hadapan juga kan? hehe.

    have a good day ya sis :)

    ReplyDelete
  17. Dalam Islam pun, emas ialah pelaburan yg terbaik. Cuma kena faham dan patuhi hukum pelaburan emas..minggu lepas Ustaz Zaharuddin di radio IKIM ada bagi ceramah panjang lebar tentang pelaburan emas.

    I am waiting your next entry.

    ReplyDelete
  18. ibu muda.. saya punya jawapan pun takde dalam tuh...saya teringin nak tahu dulu.. kalau masyuk apa salahnya mencuba.. interesting ni!!

    *tak sabar nak tahu*

    ReplyDelete
  19. Sallam,

    Ahkak suka emas,
    Kalau masyuk lagi suka.

    ReplyDelete
  20. aloooo potong stim la wani hahaha...baru kakNo nak servey pasal EMAS ni..mmmm kakNo tungguuuuuuu

    tang soklan tuh kakNo lam kategori no1 dan no4 kot hehe..tang no5 kakNo mutiara tu ade la hehehe..

    ReplyDelete
  21. ada ema..tp tak banyak..pakai pun bila tiba hari raya jer..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...