Saturday, June 18, 2011

Udang Pengantin


Aku yakin dan pasti....kalau menu makan beradap ni mesti ada sepasukan udang-udang yang menjadi korban kan? Dan selalunya udang-udang ni terselamat dari menjadi santapan pengantin... Kenapa? Kerana ini...

(Azhan & Fatin)

Menjadi pengantin itu haruslah makan dengan sopan santun....tak boleh melantak banyak2 beb, kena control. Dan kena makan cepat2 jugak. Sebab ramai yang menanti nak jumpa pengantin kannnn... So, agak2 korang udang pengantin ni menjadi mangsa siapa???














Mestilah aku!


Kih kih kih... Saja aku makan lambat2...padahal tu...nak bedal lauk pengantin...memang tak berusik pon...depa pakat makan sesuap dua je... Sayang kan biar lauk tu membazir je, tak pe...aku tolong perhabiskan!

Tetiba tingat masa aku yang jadi pengantin dulu... Masa tu aku dah mengandung 4 minggu kalau tak silap (haaaaaa....jangan nak buat spekulasi bukan2 yek!). Dan hari persandingan tu merupakan hari pertama yang aku mula mengidam dan muntah2. Masa makan beradap tu kemain lagi aku telan air liur siap tengok makanan yang lazat2...sampai masa aku nak ngapp, ada makcik tukang mengarah ni suruh aku makan cepat2...jangan nak melantak lama2...perghhhhhhh....menyirap kejap. Tapi kontrol ayu je lah kannn...

Settle je tetamu dah balik semua...aku pon terus terjah dapur... Kat Lipis ni kalau kenduri tu dalam kol 3-4 ptg kerusi meja dah siap kemas. Aku pon apa lagi...cari balik lauk2 pengantin tadi... Tengok2 sedara mara aku tengah melantakkk...huarghhhhhhhhhhh....meleleh air liur aku...keciwaaaaaa...huhuu

Malam tu keluar makan satu family, order makanan2 spesel jugak sebagai menggantikan kempunan aku siang tadi... Lagi pon masing2 dah muak dan muntah darah tengok lauk kenduri... Tapi balik rumah habis aku muntahkannn... Tu lah muntah aku yang pertama untuk morning sickness :)







*Eh...eh...melalut plak...jemput makan ye semuaaaaa...



6 comments:

  1. haishhh dah mabuk br buat majlis ye sayang?siannyer.tp akak dulu pun bkn dpt mkn syok2 pun,sopan sgt la konon sampai tak tertelan..lapar giler bila hr dah malam..haha

    ReplyDelete
  2. MZ...rezeki...sempat sekali je bendera jepun :)

    ReplyDelete
  3. LM...dah mmg perancangannya gitu...hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...