Tuesday, June 28, 2011

Nak kaya tapi kedekut

Hurm...aku tak tau nak letak tajuk apa untuk entry kali ni. Sebab banyak sangat yang berlegar-legar dalam kepala otak aku ni.

Mahu tapi kedekut. Nak maju tapi tak nak usaha. Malu tapi mahu. Eh...yang tu tak de kaitan.

Ni cerita orang kaya yang kedekut. Ibarat nak berniaga tapi tak nak keluar modal. Padahal dia tak tahu, orang lain yang berjaya tu semua sebab modal yang dikeluarkan tu. Tak de modal nak berniaga macam mana ye tak?

Aku yang setakat amik tempahan menjahit sikit2 ponnnnn ada gak modalnya. Apa kau fikir jarum dan benang tak payah beli?Bil letrik nak pakai mesin tak payah bayar? Ohh...kalau macam tu cepatlah aku kaya.

Sekian.

Hurm....lepas ni kene pikir nak ca alif botttt la jawabnya. Kerja ngan orang tahi hidung masin ni tak ke mana lah aku jawabnya :(

16 comments:

  1. biasala tu kak...nk hrta bertambah, tp xnk usik yg ada..

    ReplyDelete
  2. takda lagi la bisnes xyah keluar modal... makcik kuih tu pun tau..

    ReplyDelete
  3. MK...tu lah pelik sungguh ahkak. bukan baru2 berbisnes pon...dah lama dah.

    ReplyDelete
  4. kak sofya. dia nak keluar modal untuk yang terus nampak untung depan mata. untuk yang tak nampak lagi, liat betul nk keluarkan.

    ReplyDelete
  5. dugaan betul la kan wani hurmmm..klo hati tak tenang baik kita pilih haluan kita..

    wani p cet dlu klo betul2 -ve br leh injek..bg kakno lg senang injek cuma kene tayang vontot je la hahahaha..klo nk implan lg mudah..skl cucuk je kat lengan tahan 3thn..kos la agak mahai sket..sini 5ratus lebih klo swasta..klinik lppkn dalam 3-4ratus klo tak silap..swasta cucuk vontok dalam rm30++ 1x. mula2 tiap 2bln 1x cucuk. dh serasi ubat dlm 3/4x cucuk br tiap 3bln 1x cucuk.. tp kakno gomen punya pree hehe..

    ReplyDelete
  6. kak No...hat cucuk tu kat vontot ka??? bukan kat lengan? adeiii...mula la tersipu2 malu nih...ahaha

    ReplyDelete
  7. tu pekara biasa..ramai yang mcm gitu..nak kaya tapi kedekut....memang patut cabut je kalau kerja ngan org mcm gini

    ReplyDelete
  8. Nadh setuju dengan akak.. tak kua modal nak meniaga macam mana.? no such thing kan kak? ;) apa pn Nadh mendoakan kejayaan kak. :) tak jadi cikgu jadi cikgu kat anak2 pn jadilah kan kak? ;)

    ReplyDelete
  9. kedekut ni rezeki susah nak lekatlah wani. niaga tak de modal..camner tu?

    ReplyDelete
  10. org ni mcm2 pesen kan...betul boleh cabut lari kita dgn peel org mcm gini...

    ReplyDelete
  11. mmg sabar sgtla wani kalo masih mampu bertahan..heheh

    ReplyDelete
  12. kak Na...tak la kedekut sgt sebenarnya, tp kadang tu tak bertempat.

    ReplyDelete
  13. Nadh...modal nak keluar untuk untung yang dh nmpk depan mata je.

    ReplyDelete
  14. kak liza...guna modal air liur je la..ahaha

    ReplyDelete
  15. ladyzul...mmg tak leh nk tahan lama

    ReplyDelete
  16. kak zla...ohhh...saya mmg sangat 'penyabar' orangnya :))

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...