Monday, May 30, 2011

Lorong Seni...hurm....


Seperti yang dirancang, suami ku gigih melayan kehendak isterinya yang beria-ria nak terjah Lorong Seni kat Himpunan Sejuta Belia di Putrajaya kelmarin. Teruja nak menjenguk crafters... Tapi duit satu sen pon tak luak untuk itu...kih kih kih...Habis RM 3 je..tu pon beli 2 cup kelapa jelly...buat hilang dahaga :)


Seronok jenguk2 karya orang ni, sambil2 cari idea untuk projek sendiri... Tapi yang tak syoknya kat sini, aku tengok belia-belia ni tak hormatkan azan! Padahal kebanyakannya muslim tu. Azan tengah berkumandang, tapi masih lagi duk layan jamming...(betul ke istilah aku ni utk orang main muzik?) 

So, bagi aku...matlamat Himpunan Sejuta Belia ni seolah-olah makin nak menyesatkan lagi belia-belia Malaysia...

8 comments:

  1. Kakak dari awal dah terbayang pengisian sejuta belia pasti lebih terarah kepada negative berbanding yg positif. Kalau dah berasak-asak antara lelaki/perempuan tanpa batas apa ke halnya.

    Entahlah.... kakak sedih bila mengenang Islam selalu dijadikan alat penyatuan tapi pengisian dan matlamat sebenar kosong. Siapa perlu ambil tanggung-jawab ini. Kita akan dipersoal sama juga di akhirat kelak kerana tidak berani nak mengekang....

    ReplyDelete
  2. tu lah kak zakie... bila berada kat sana, tiba2 rasa cam x best..tu satu hal...pergaulan yg terlampau best pon satu..ni yg wani nampak kat lorong seni tu..tmpat2 lain tak tau lah macamana

    ReplyDelete
  3. tak kena cara la tu..
    tapi memang budak2 muda sekarang ni depa tak tau depa kena senyap bila azan..ramai yang tak tahu!

    ReplyDelete
  4. yang pelik tu...time najib berucap...b4 or after (lupa plak) lagu negaraku- masing2 berhenti berjalan dan berdiri statik.

    azan/negaraku yang perlu dihormati???

    ReplyDelete
  5. benda-benda ni kalau kita kupas lebih-lebih akan ada yang panas hati tapi bagi saya, kita kena tengok mcm mana kepala di atas baru boleh salahkan yang lain.

    ReplyDelete
  6. betul tu Kak Aya..kalau tak kerana kepala yang memberi kebenaran, x kan anggota nya berani..ye tak :)

    ReplyDelete
  7. azan kena hormat..
    apa kebenda la..
    dengan azan pun wat dek ja..
    moga suatu hari terbukalah hati2 mereka tu..

    ReplyDelete
  8. kak sofya...sedih dgn belia sekarang :(

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...