Thursday, May 26, 2011

Ciuman Terakhir

Malam semalam, nampak laki aku bersiap-siap nak keluar jumpa kawan. Kakak pun sibuk nak mengikut, so aku tak kisah la kan....satu sorang, tak pe, senang jaga. Jangan tinggalkan 2-2 dengan aku sudah. 

Tengah syok-syok tengok Bersama mu... Sampai la Bang Bang Boom plak take over, baru aku perasan....

"La...bila masa diorang keluar ni...salam tak...cium pun tak.."

Tiba-tiba aku teringat rancangan 360 sebelum ni, kisah mangsa tanah runtuh kat Hulu Langat tu. Sayu bila teringatkan ada ibubapa mangsa kejadian ni yang kali terakhir bertemu anak dorang adalah ketika raya puasa tahun lepas. Huh...lama giler....tak jenguk anak ke? Hurm...mula lah aku dok fikir yang bukan-bukan.

Tapi simpati kan. Kalau dah 8 bulan tak berjumpa, dan kalaulah kali terakhir tu pon tak de sesi ciuman, mesti sayu bila nak cium je..jasad yang dah terbujur kaku...huhuuu

Sebab tu aku sensitif sikit bab cium-cium ni. Walau pon dorang nak keluar ke kedai depan je pun aku mesti nak salam...nak cium....

Gaduh cemana sekali pun, time berpisah nak gi keje mesti nak salam ngan nak cium jugak... Perasaan marah boleh aku ketepikan masa tu (tapi kadang2 terbabas jugak....ego punya pasal)

So, bila time aku tak salam/cium tu mula lah kepala otak ni fikir yang bukan-bukan.

p/s: Ingat-ingat balik...bila kali terakhir korang cium orang-orang tersayang?

16 comments:

  1. Sama la wani, dah terbiasa salam & cium kalau kuar xbuat ralat rasanya kan hihi

    ReplyDelete
  2. klu time baik, salam peluk cium dengan penuh kasih sayang.. klu time sentap tu, salam peluk cium juga.. cuma dgn keadaan badan yg keras kejung.. he..he.. tp iyelah.. bila kita dah biasakan diri dengan cara yg begitu.. klu tak buat mmg rasa tak kena sgt..

    ReplyDelete
  3. hjung mnggu blik kg cari mk ayh
    dulu nak pluk cium..

    ReplyDelete
  4. betul kak an...kak na kalau benda biasa buat tetiba tak buat pekara terus pikir yang bukan2....

    ReplyDelete
  5. kannn kak liza....kalau x cium rasa pelik

    ReplyDelete
  6. Hanis...betul sangat2...keras kejung badan time salam ngan cium tu...kih kih kihh

    ReplyDelete
  7. syahnia...peluk2 dan cium2 la mereka selalu :)

    ReplyDelete
  8. kak Na..yeszaaaa...kita ni suka betul fikir bukan2 kan...

    ReplyDelete
  9. rasa pelik n mula rasa tak puashati bila teringat lupa nak nak salam cium tangan.. sanggup call minta maaf..terukkan sbb kdg2 tu kalut pelik la..

    ReplyDelete
  10. kak sah..kalau auni...mmuah bunyi...hihii

    ReplyDelete
  11. k'sofya...kalut semacam kan... :)

    ReplyDelete
  12. betul wani..kakNo pun tiap2 hari cium..gaduh camne pun tetap kena cium hehe..

    mmg sedih bila tengok kisah mereka..bergenang2 air mata dibuatnya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...