Thursday, January 20, 2011

Kaedah baru pengiklanan oleh Nuffnang!

Mungkin ada yang dah tahu, dan mungkin ada yang belum tahu kan. So, aku nak share kat sini. Kalau nak details in english, please refer here. Kalau tak paham, meh aku permudahkan guna bahasa kebangsaan....hihii

Sekarang ni, yang ada di Nuffnang adalah 2 konsep iklan yang mana CPC dan mCPM. CPC merujuk kepada kos per klik. Korang akan dapat bayaran RM 0.25 sen untuk setiap klik pada iklan yang korang tampal kat blog tu kan.

mCPM pulak juga dikenali sebagai buffered earning (BE). Rasanya ramai dah tahu kan cemana konsep BE ni. Tak perlu lah aku explain lagi. Kalau tak faham, later tanya dan aku jawab k :)

Ni aku nak citer pasal yang terbaru, nama yang diberi ialah CPA. Kos per action. atau kos per tindakan..hihi... Ok, CPA dikira camni. Contohnya orang tu klik iklan CPA, pastu diorang sign up or fill in form ke...then korang dapat lah katakan RM 1 ke utk setiap borang yang orang isi dari klik iklan kat borang tu. Kalau iklan jual barang plak, if any deal will happen through your ads in your blog (grr..terkeluar gak bahasa omputeh...) lagi lumayan yang korang akan dapat, maybe bergantung pada harga barang atau produk tu la kan.

Faham tak? Kalau tak faham...gi lah baca yang bahasa omputeh tu...hihii

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...