Wednesday, January 26, 2011

[PANAS] Antara belog yang aku tak suka masuk

Atau, aku sekadar masuk... tapi tak tinggalkan sebarang jejak....hohooo..kadang tu nak tinggal jejak kat shoutbox pun aku malas! Agaknya, sebab tu tak ramai yang datang blog aku kan...haha..rasakan!

1. Ads Nuffnang yang statik

Seriously - samada aku hanya tinggal jejak kat shoutbox, atau terus klik X. Bukan apa, aku kalau kat opis...suka bukak window separuh je...Separuh lagi tu window keje aku. So, kalau dah banner ads tu degil tak mo gerak ke tepi...apa pekdah aku masuk belog tu kan? Nak baca entry pon tak dapat! Aku ni kalau blogwalking, memang suka baca entry-bukan sekadar tinggal jejak kat SB atau SM je. Kalau aku sekadar buat camtu, bermakna entry tak dapat perhatian aku lah...hihiii (melainkan mereka yang aku suka jenguk tu ye....aku kalau dah tak suka, jarang2 jenguk tau)

Aku: Korang macam memaksa lah suruh klik ads nuff tu, well...aku tak suka dipaksa...ahaha!

2. Widget yang berat & banyak, belog lambat loading

Sama dengan sodakollohual'azim je lah. Aku jenis kurang sabar nak tunggu. Nak-nak lagi kalau online pakai berukband kat rumah ni kan. Dan aku juga suka surf blog through henpon nokia murahan aku ni. Makanya, makin ringkas belog itu, makin senang aku view selalu :) Antara yang aku suka baca melalui fon:

Belog Ben Ashaari
Belog Kakchik@Ella
Belog Ujang
Belog Kak Diyana-comatosewithbraindamage
Belog MOFASAD
dan mana2 belog yang aku letakkan kat sidebar aku ni...hihiii (Aku suka tulisan mereka)

3. Model upahan

Atau dalam istilah lain, widget statik samada kiri atau kanan yang tak kan bergerak ke mana-mana..tercegat je dekat situ... Ohhoooo...tambah-tambah lagi kalau menghalang view aku pada entry. Kadang aku tengok entry menarik, aku gigih jugak la nak baca n tinggalkan komen. Tapi komen jujur dan ikhlas dari aku, model-model itu tak patut ada di sana...  :(

4. Font yang lain daripada yang lain

Aku perasan ada belog yang akan loading lagi sekali tukar font yang cantik-cantik tapi menyeksakan mata..huhu...mata aku ni ada masalah sket nak baca font yang pelik-pelik. So, penyudahnya keluar terus je.

5. Gambar sebagai background

Aku tak reti nak cakap cemana, yang pasti background nya bukan plain color-means letak gambar. Korang perasan tak kalau kita scroll, kadang tulisan tu dengan gambar dah jadi sama color... Dahhh tak nampak lah pulak! Out...

6. Blink sana sini

Berpinar mata aku nak tengok...sorry lah yep.

Aku: Ni pandangan peribadi aku je, kalau korang tak suka...senyap2 sudah...

10 comments:

  1. wah.....detail tue bagitahu....hehehe apa pun angah dtg sini just happy2 lain tak ada heheh

    ****thanks..ucapan tue

    ReplyDelete
  2. wah gitu..tm pulak tak suka tulisakn kocik ngan tulisannyer kaler pudar2...sakit biji mata nak baca..

    ReplyDelete
  3. bab blik2 tu.. memang tak tahan la..
    rimas..
    lg 1.. ada lagu.. kalau bukak 2-3 blog sekali.. bercelaru dah..
    loading pun lembab.

    ReplyDelete
  4. betul tu..
    Jemput ke ALL IN ONE tengok.. suke tak masuk blog tu?.. ehe..

    ReplyDelete
  5. angah..you're welcome

    tm..tulisan kecik pon ye gak...hihii

    kakngah, bab lagu....AIM no problem..sebab PC kat opis xde speaker....haha..tapi kalau kat rumah, ye! kadang2 terkejut lagu campur2...ahaha

    nur... ALL IN ONE oke...simple :)

    ReplyDelete
  6. hihi...blog ujang nie berat gak...demmm...hehe

    ReplyDelete
  7. ujang...x sarat, senang loading..sbb tu sis suka singgah..hihihi..
    tapi kalo kt PC rumah, agak lmbt lah jugak..huhuu

    kak liza, jap2 sy singgah...hehe

    ReplyDelete
  8. biasalah.. depa nak blog depa cantik. hohooh kita sebagai pembaca takleh nak kata apa pada depa tu. nak baca, stay. taknak baca tak payah cakap apa apa, terus pangkah.

    peace,
    luthfi..

    ReplyDelete
  9. Luth, sekadar berkongsi dan memberi pendapat.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...