Friday, April 22, 2011

Telan je 'seketul' garam...ada berani?

Alkisah kunjungan aku ke rumah seorang sahabat untuk berubat...tak leh details sangat...hihi...takut tuan rumah terasa... Internet di hujung jari, dunia tanpa sempadan ni tak mustahil kalau empunya badan dapat membaca coretan aku ni kan..wakakaka....giler skema ayat! Ok stop.

Kebetulan waktu tengahari, maka kami pon dihidangkan dengan makan tengahari... Aku biasa la, makan tak tenteram sambil memegang si kecik tu...so, kelihatan tak berapa sopan kot aku rasa...sebab main sumbat je masuk mulut sambil tangan 1 lg melayan si kecik.

Tengah2 nak menyuap tu, aku perasan ketulan putih sebesar syiling sepuluh sen dalam sayur goreng. Aku mosykil apakah itu...pastu aku letak jari atas ketulan tu, dan masuk lam mulut...ohhh...garam tak hancur rupanya...tapi...erk! giler banyak garam kan. Aku pon tolak la ketulan garam tu ke tepi pinggan dekat timbunan sayur2an yang aku belum jamah...tolak ngan jari je, takut tuan rumah perasan...kecik ati plak kan...

Then, aku terus menyuap...dan menyuap...sekali si kecik meronta, aku nak cepat-cepat abeskan nasi dalam pinggan...aku pon kaut semua sekali masuk mulut!











Gulp! mak aiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....giler masin!!! Akhirnyaa...aku tertelan jugak seketul garam itu! Muka ku control ayu sambil menelan air manis yang dihidangkan.... Maka bercampurlah 

manis + masin= kelat. 

Aku cuba sedaya upaya untuk tidak mengelatkan muka aku... Kalau korang kat situasi aku, gamaknya cemana lah raut wajah yg korang tonjolkan? Hehe....

11 comments:

  1. hehe, tak perasanlah tu Wani. Goreng sayur guna garam kasar ke? Tu yg tak hancur tu...

    telan jelah kan, dah telan pun..:)

    ReplyDelete
  2. Wani rasa bukan garam kasar tu kak yus....macam kiub garam gitu...atau garam yg dah masuk angin, so jadik berketul

    ReplyDelete
  3. aduh parah betul kalau mcm gitu....telan kak an telan...

    ReplyDelete
  4. haha .. memang berani .. bp klu rasa garam secubit pon dah masin .. huhu :)

    ReplyDelete
  5. muka kelat... ganas wani. mak kak liza dulu suka makan garam mcm tu gara2 loya masa pregnant.

    ReplyDelete
  6. cik Jue...macam nak termuntah, tp tahan je la..

    ReplyDelete
  7. BP...tau tak pe, secubit pon macam nk pengsan kalau termakan...ni kan seketul...gulp!

    ReplyDelete
  8. kak liza, darah x naik ke? hihii

    ReplyDelete
  9. he3 sori la tak leh tahan nak gelak.. kalau saya.. mesti pelik tul muka masa tu..

    ReplyDelete
  10. Sofya, sy pun nak tergelak juga masa tu. Cemana la bleh g telan jugak...haha

    ReplyDelete
  11. mak ai,.,nape p letak garam kasarnya..ayuyai..kakNo klo stok garam halus abis terpaksa guna garam kasar kakNo tumbuk dlu bg halus..klo masuk dalam kuah gulai ke sup ke takpe la nak buh beso penumbuk pun huhuhu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...