Wednesday, September 7, 2011

Emas lagiii......

Baru settle beli sekeping dinar 999.9. Aku bukan lah kaya sangat. Nak nak lagi lepas raya ni memang kering sungguh. Tapi sebaik sahaja lawyer yang aku kejar semalam memberitahu ada laaa lagi sebulan dua baru dapat kunci, maka aku tak ingin mensia-siakan wang EPF yang ada tu.

Kita labur kat emas dulu la kan...apa lagi :) Dah nak pakai sok lusa, baru kita gi pajak kat Ar-Rahnu kan. Bulan-bulan nanti bayar balik. Lagi berbaloi-baloi dari kita buat pinjaman peribadi tau. <--Ini cara aku lah.

Sebenarnya sampai sekarang aku menyesal betul tak buat pelaburan emas ni dari dulu. Ceritanya begini:

Setahun yang lepas, duit kutipan Aniq cukup2 nak beli sekeping dinar yang berharga RM 614 masa tu. Tapi aku ni jenis tak berapa nak celik lagi pasal pelaburan emas...so, aku just gi campak lam ASD je... Lepas setahun, berapa 'sen' je yang dapat untungnya.

Mula tu relaks je. Tak kisah pun. Tapi bila aku dapat tahu dinar yang aku tak jadi beli dulu dah melambung harga sampai RM 800++ which is kalau aku jual balik dinar tu, aku akan dapat keuntungan almost RM 100++ per year....di saat itu lah aku mula menyesal.

Nampak tak keuntungan pelaburan emas ni???









Nampak tak?










Kalau tak nampak jugak lagi, tak tahu lah nak kata :p

27 comments:

  1. Nampak...nampakkkk... tapi takde duit nak beli emas! :(

    ReplyDelete
  2. sekarang dah ramai yang buat pelaburan emas..
    mak akak kat kampung pun ligat..
    hahhahah

    ReplyDelete
  3. tak berapa faham lagi pasal pelaburan emas ni...:(

    ReplyDelete
  4. eh, ada maklumat or ejen tak nak contact..akak ingat nak melabur emas jugak lah

    ReplyDelete
  5. sokong 100%.\
    emas dan tanah....adalah aset yang menguntungkan....

    ReplyDelete
  6. mmg nampak.. akka pun asyik bertangguh aje nak buat pelaburan emas ni.. kena mulakan langkah ni..

    ReplyDelete
  7. kakcik..simpan sikit2 dr duit gaji :)

    tak pun korek yg mana2 ada dlm ASB tu ke...lg untung jika kita simpan dinar :)

    ReplyDelete
  8. kak diana...org2 tua selalu cargas bab2 emas ni kan :)

    ReplyDelete
  9. kak yus... tengok je lah contoh wani bg tu, betapa untungnya simpan emas...tu baru setahun :)

    ReplyDelete
  10. kak Nowa...dah bagi link blog member kt blog akak :)

    ReplyDelete
  11. Ratu Pari....betul tu...tp kalau nk beli tanah tak berapa nak mampu lg, kita mulakan dgn emas dulu

    ReplyDelete
  12. kak Hanis,...yukkk segera kita bertindak!

    ReplyDelete
  13. saya da beli sekilo.cadangnya nak goreng.pisang emas.nak? keh keh~~

    *saya baru terhegeh2 nak bukak akaun emas~~

    ReplyDelete
  14. wahhh bujal...kamu sangat kaya kan :)

    sekilo terusss...hehe

    ReplyDelete
  15. kumpul dinar tu bnyk2 kak..hrga cpt sngt nek..seingat sy, beli 1 dinar mas tahun lepas berharga RM570..sekang dh hmpir RM 700 sekping

    ReplyDelete
  16. nampak nampak ! tapi takde modal plak..alahai~

    ReplyDelete
  17. baru plan nak buka akaun emas ni..berbaloi kan..emas cepat naik harga sekarang ni:)

    ReplyDelete
  18. belum ada info psl pelaburan emas ni..berminat gak ni..tak sempat nak buat research...

    ReplyDelete
  19. sifu im...betul tu...tak de modal besar, kita labur cara org modal kecik kann

    Finaz...kumpul dulu sikit2

    qema...beli sikit2 je dulu, simpan sendiri...tak perlu akaun2 bagai :)

    MZ...kalau nak melabur dlm modal yg besar ke...try usha2 blog ni

    http://juragan-emas.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. kak liza pun nampakkkkk.... nampak emas berkilau!

    ReplyDelete
  21. yg berkilau tu kat tangan kak liza kan kan kannnnn :p

    ReplyDelete
  22. tetiba teringin jek nak melabur emas.. nanti nak tanya lebih lanjut ye..

    btw.. kat mana nak beli??

    ReplyDelete
  23. nampak nampak! peh peh peh!! mokcik kayo~

    ReplyDelete
  24. Chekgu...later wani citer2 pasal ni k

    catherine...insyaAllah mokcik kayo suatu hari nanti :)

    ReplyDelete
  25. selamat hari lahir yang ke 26 ..! (kata bujal)

    ReplyDelete
  26. selamat hari lahir ye Ibu Muda..!

    blog hop dari blog bujal..

    selamat hari raya!

    ReplyDelete
  27. samalah kite, minat kat emas...

    tpi beli sket2 je sbb mahal kan...huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...