Tuesday, September 6, 2011

Berebut itu seronok!

Akhir-akhir ni cuaca panas sungguh kan? Rasanya kakcik mesti bersetuju dengan kenyataan aku ni. Aku sampai emo-emo jadinya berebut kipas dalam bilik. Nasib lah rumah aku tak de ekon2 ni.

Yang aku nak cerita ni bukan pasal berebut kipas ngan laki aku lam bilik. Sebaliknya cerita berebut kipas kat pasaraya semalam...haha...Bila pikir2 balik, kejam boleh tahan gak la aku ni.

Kisahnya aku ke carrefour semalam...hajat nak cari barang dapur. Tapi bila lalu kt brg letrik tu tengok kipas Pensonic bilah besar murah plak. Aku pon cakap la...macam nak beli lah...Alang2 kat rumah baru nanti memang perlu tambah kipas lagi. 

Mula tu suami aku cam tak berapa nak setuju. Sebab tak tahu bila nak pindah kan. Nanti kang jadi byk barang plak nk hangkut. 

So, aku duk pegang2 je kotak kipas tu. Alih-alih aku tengok ada 2 budak muda duk usha je kipas kat tangan aku ni. Aku pon telek2...dan bisik kat suami...ehh... tinggal satu je lagi ni bang...

Suami aku tengok bebudak bujang tu dok usha baik punya, terus dia angkat masuk troli! Haha....macam tamak je aku rasa. Bebudak muda tu pon berlalu dengan muka penuhhh kecewa. Tetiba aku rasa bersalah ya amat...

Mungkin dengan tak dapat beli kipas tu, dorang tak leh tido malam tu kan. Tapi nasib baik stok ada lagi rupanya...hehe....

P/s: Malam tadi baru boleh tido nyenyak...2 bijik kipas sekali pasang...hehehe

P/sstttttt...Eh..korang ke budak muda yang berebut kipas ngan aku kat Carrefour Puchong semalam???kih kih kih


11 comments:

  1. hahaha...sampai boleh berebut kipas...:P

    ReplyDelete
  2. kihkihkih.. kelakar + geram.. tapi nasib baik bukan ai budak2 itu..

    psstt: kalau nak datang beraya, hari Ahad je.. sebab masa tu en. suami ada kat rumah.. ;) ai duduk dekan Jalan Iskandar depan sikit dari Pekan Meru menghala ke Puncak Alam..

    ReplyDelete
  3. Hehehe... agaknya kalau budak muda tu tak usha kipas tu, mungkin suami Wani tak jadi beli!

    Tapi memang panas betul sekarang ni. :(

    ReplyDelete
  4. hahaha tgh bygkan muka akak berebut kipas dgn bdk2 muda tuh =P

    rmh sy pn panas sbb dlm blk xde kips siling..tah bila ujang nk psg kipas pn xtau..guna kipas kaki mmg xrasa sgt angin dia..adeh~ =.=

    ReplyDelete
  5. sebelum baca entry aku dok bayang ada adegan tarik menarik..siap guling2 berebut kipas..

    eh tapi nape rumah aku tak panas sangat eh malam tadi..aku siap selubung ngan selimut lagi sejuk..

    ReplyDelete
  6. Doktor..perangai cam tamak haloba kan? haha

    ai...iA, kalau ada kelapangan nanti wani roger2 ek :)

    ReplyDelete
  7. kakcik...tu la pasal.

    Yana...jgn bygkan bukan2 ek

    Rai...sebbaik tk de adegan tarik menarik2...hihii

    ReplyDelete
  8. barang murah..semua pakat berebut kan..hehehe

    ReplyDelete
  9. hahahaha...sabo je la wani nih..kipas punya pasal...

    eh eh..tu bukan kakNo yek..kakNo dah tue hihihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...