Thursday, March 10, 2011

Kenduri Kahwin yang macam konsert Tok Ti

Update last weekend yang hampir basi:

Setelah mendapatkan macaron di sini, perjalanan pulang ke Kuala Lipis diteruskan. Sampai sana dalam kul 11 lebih camtu. Esoknya aku nak ke wedding Ali & Zura a.k.a Baied, teman sepersilatan aku masa kat Clifford High School dulu... Selembik-lembik kitorang ni pun, pesilat negeri Pahang tau...haha... Kadang tengok macam tak percaya je...hihiii... Baied ni partner aku main tongkat kalo tak silap..ke keris...aku lupa jap. Kena check balik medal aku..haha

Ni masa mula2 sampai kat dewan jubli...giler sesakkkk..hohooo...aku rasa tak lain tak bukan sebab Tok Ti ada la ni... orang beratur nak amik makanan sampai ke pintu dewan. Aku tak lah kemaruk nak makan. Tapi nak jumpa Baied je...sebab dah lama tak jumpa dia. Since aku tahu pengantin x sampai lagi...aku pon lepak luar je dulu. Sapa-sapa yang nak mentekedarah tu silakan lah. Aku malas nak sesak2 rebut makanan ni.


Gigih aku peluk hadiah tu, nak cakap kat satu dunia yang aku bagi hadiah kat pengantin...haha... Sebab aku ni jenis malas beli hadiah sebenarnya, suka hulur2 selit2 time salam je. Lam gambar tu anak-anak aku bersama uwe dan atuk dorang.

Kat bawah ni plak pengantin baru sampai, tengah tengok orang bersilat, tapi tak best lah. Budak2 ni bersilat ikut step! Orang ikut gerak hati..keyakinan, baru lah persembahan kau mantap beb! Ini nampak cam duk hafal lepas ni nak pukul sapa...nak buat bunga apa...ohhh....adik aku memang tak pandai melatih lagi! 

Masa ni aku selit gak muka aku sebab takut lepas ni tak sempat nak amik gambar ngan pengantin kan. Sama tak muka Ali tu ngan kakak dia? Aku tengok memang seiras...


MAsih tak puas hati gambar aku tak proper, aku selit gak masuk lam dewan..nak2 lagi bila kakak nampak cam ngantuk je..huhu..dan hasilnya....


Wahhh..geramnya aku...malamnya ko tak mo tido, time aku nak makan kenduri ko belasah tido plak dua beradik ni ye...huhuuu..Ni lah payah g kenduri ngan anak kecik. Sebbaik mak bapak aku ada sekali. So, mak aku gi line up nak makan nasik. Aku dah cakap, tak amik untuk aku pon xpe..pas ni kita gi lunch kat kedai je. Sebab aku tengok cam makanan tak cukup.

3 kali mak aku beratur. Kali ke 3 baru dapat. Tu pon bapak aku dengan ringan tulangnya telah pergi ke 'dapur' dewan, tolong penanggah angkut tong nasik bawak ke depan. Bapak aku ni gamaknya rasa bertanggungjawab since dia memang rapat dengan arwah bapak mertua Baied (bapak Ali). Cantik2 pakai baju batik sekali jadik penanggah..haha... tu lah dia bapak aku!


Ohh..ni dia hadiah yang aku bagi kat Baied..handmade lagi taw..nak tau isi dalam? Meh tengok kat sini. Ada sapa-sapa nak tempah leh la roger aku yep...hihi...Dan lagi tu nak promote. Padahal aku bizi cam hapa tah. Bila masa nya nak menjahit lagi pon aku tak tahu. Tapi kena carik masa lapang gak...adik aku nak kawin bulan 5 ni aku nak bagi hadiah sama je...hahahaaa

Sesi bertemu kawan lama... yang lain lupa nak snap gambar...ni kawan masa skolah rendah. Nama dia Zaharatul Aini, tapi kitorang panggil dia Sapatu..hihi...jangan marah yang...aku saja nak mengimbau kenangan lama... Masih single, tapi dah berpunya. Dalam ramai-ramai kengkawan aku, aku sorang je express.... Orang lain baru anak 1..baru nak kawen..baru nak tunang... Aku je cepat sangat sampai 2 dah...hohoooo


Lepas dah dapat makan (tu pon bersuap ngan laki aku), orang makan beradap kat depan, kau pun nak jugak makan beradap kat belakang yang tak berapa nak beradab la kan...padahal nak jimat pinggan dan tak mo kotorkan tangan aku...hahahaa

Aku gigih tunggu sampai pengantin siap makan..sebab nak gak bergambar kenangan ngan dia... Cantik kan kawan aku? Pas nih aku rasa mesti dia jadik model..untung2 Tok Ti lamar dia jadi model SimplySiti pulak...hihii..Almaklumla..Tok Ti kan suka bantu kaum keluarga adik beradik.... :)


Last but not least, dah nama pun kenduri kaum kelorga mereka kan..haruslah aku tempek gak gambar Tok Ti hari tu. Masa ni dia nyanyi untuk pengantin. Lagu Cindai. Lagu-lagu lain aku tak ingat, sebab tak fokus. Sebok nak gambar ngan pengantin je..hihii


Eh..aku baru perasan..lengan baju dia lain-lain ek?

11 comments:

  1. mak ai...!!

    igt tokti mana tadi...skali tok ti ni..derm..,!!


    erm..mcm best jer ada nk bagi adiah ni..=)

    ReplyDelete
  2. wah meriah patut xcukup makanan, ramai orang nk tgk tok ti hehe

    ReplyDelete
  3. wani, sbnrnya tok ti tu tak kuruih sgt, kan. dia jenis yg 'berisi' kan.

    ReplyDelete
  4. ujang...kau ingat tok ti mana?

    kalo sampai kad kawen kat opis ahkak..ada lah hadiahnya...haha..

    ReplyDelete
  5. qema...tu la pasal..rasanya org mari nak tgok tok ti je..hihi

    ReplyDelete
  6. kak chik...masa muda2 remaja dulu badan dia mmg kurus, tapi lepas kawen ni memang ketara lah 'berisi' cuma tak de isi lagi :(

    ReplyDelete
  7. ooo..clifford ekk.. anak2 opah umie ni ramai kat clifford dulu..

    http://warisanopahumi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. kak..
    siti ni,adk bradik pengantin tu ke????

    ReplyDelete
  9. lengan baju lain...tak cukup kain kot..opss..

    ReplyDelete
  10. kak liza..x nmpk pun opah umi tu mention anak2 dia penah skolah kt sana...

    scc... tok ti ni kakak kepada ali tu...

    ReplyDelete
  11. baizura tu kan huhu ow dia dgn ali rupanya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...