Friday, July 27, 2012

Kenapa boleh gugur?


Dah ketentuan Allah kan, ye tak? Lalu...harus dipersoalkan apa lagi sih? Enggak ibuk-ibuk...cuma sekadar mahu berkongsi gimana bisa terjadi begitu :)

Alkisahnya dah hampir 2 tahun menyusukan Aniq, aku tak makan apa-apa jamu pon lagi untuk kesihatan badan la. Bukan tak percaya pada vitamin2 dan segala supplement yang ada dalam pasaran ni, cuma lebih selesa ikut cara tradisi lah kata orang.... Aku kan anak kampung bak kata Jimmy palikat dan One nation emcees :)

So, aku ambik la yang ada khasiat lobata. Pada masa yang sama, aku tak perasan pun fungsinya melancarkan kitaran haid. Dan aku tak perasan jugak period aku dah lambat beberapa hari. Tu yang lepas dah buat UPT (masa tu sempat telan 2 bijik), aku gi tanya kat grup kita-kita aje. Then only baru find out the function.

Acu ada ucap tahniah masa tu kat aku. Sorry darling, bukan tak nak mengaku preggy masa tu... tapi konon2 nak la tunggu kandungan cecah 3 bulan...baru nak war-warkan.

Tapi dah jadi macamni, tak apa lah. Tak ada rezeki. lagi pon ramai pakat kata aku kan muda lagi.

Eh, ibu muda kan...haruslah! Ahaks!

Tataaaa! Mmmuaahhhhhhhhhh ^_^
















18 comments:

  1. takziah..insyaallah ada masa nanti ada rezeki lagi..kuatkan semangat dan terus positif.

    ReplyDelete
  2. wany,
    lobata tu kacip fatimah kan? kalau breastfeed better jangan ambik..selain dari boleh menyebabkan keguguran, kacip fatimah tu agen nyahtoksin yang kuat..so kalau breastfeed ada kemungkinan toksin keluar melalui susu..maksudnya baby mungkin akan minum susu yang mengandungi toksin..

    apa pun takziah..insya allah ada rezeki lain kali..

    aku pulak bukan tak percaya yang tradisional.. tapi sbb kadang2 aku tengok cam agak risky.. so aku lagi prefer ambik natural supplement..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu aku makan lepas dah cerai susu dgn aniq... mmg x plan pon nak pregnant lg, tp dah rezeki...aku terima je kn...tp tu la... lepas dh mkn pil 2 bijik, baru aku perasan p'od lmbt n preggy :)

      Delete
  3. Syukur. Wani tabah dan redha. Klulah ditempat ayu. Pastinya ku sukar terima kenyataan.

    ReplyDelete
  4. ibu muda haruslah kan,hihi.
    banyakkan rehat kak,jange wak kijo berat2 sgt

    ReplyDelete
  5. takziah kak..
    insyaAllah lain kali ada la tu rezekinya:)
    banyak bersabar kak~

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah ada rezeki kemudian hari :)

    ReplyDelete
  7. Wani masih ada banyak masa. Lagipun, mesti ada hikmahnya memandangkan Wani dan suami masih tinggal berjauhan, kan? :)

    ReplyDelete
  8. takde rezeki wani..tkpe tak sengaja pun...cuba lagi hehe

    ReplyDelete
  9. bukan rezeki la tu..ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  10. Tak de rezeki nak buat cam mana. wani kan muda lagi boleh cuba dan terus mencuba.bertabah ye.

    ReplyDelete
  11. tak ada rezeki.. orang orang tua kata
    bukan saya
    saya lom berapa tua..

    insyaAllah.. ada rezeki di lain masa nanti

    ReplyDelete
  12. loooo kakNo br tau huhu...takziah wani...sabar ye...kakNo pun alami mende yg sama cume cara je berlainan..mungkin kite xde rzk lg buat masa ni kan...insyALLAH dimasa datang mana kita tau kan...sabar ye wani..

    ReplyDelete
  13. Takziah beb.lom rezeki lg tu..ada hikmah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...