Friday, December 16, 2011

Will be missing my home sweet home *nangis*

Semalam mengemas hingga jam 1.30 pagi, sambil air mata menitik sebab lepas ni aku dah takkan balik ke rumah tu lagi. Rumah yang aku idamkan. Aku dapat, tapi 2 minggu je jodoh aku dengan dia. Sketch kitchen kabinet aku melayang entah ke mana. Idea dekorasi untuk rumah tu lesap...hilang.... :(


Lepas ni entah bila lagi aku dapat tinggal kat rumah tu. Rumah yang menjadi bukti aku kerja keras selama hampir 3 bulan. Extra job, bisnes, menjahit....macam2 kot aku buat nak kumpul duit bayar booking. Korang pun tahu kan. Kejap2 update jual itu...jual ini...buat itu ini... Tu semua sebab nak capai cita-cita aku ada rumah sendiri.

Kalau ada yg masih ingat, azam 2011 aku awal tahun ri tu antaranya beli rumah dan cari kerja baru. Ya, 2-2 aku achieve. Tapi aku terpaksa korbankan 1 untuk kerjaya :(

Kejap lagi aku dah tak balik ke rumah tu lagi. Tunggu suami jemput, then terus off to Kuala Lipis. Awal pagi esok kami bertolak balik ke Kelantan....sob...sob...sobb.... huhuu..... sebak :((

Nak rumah akuuuuuuuuuuuuuuuuuu :((







Eh, ni baru feeling2 dengan rumah ye, belum suami lagi! Adoyaiiiii..... parah sungguh.

Tapi tak pe, start next week...no more sedih2! Aku kena fokus dengan kerja. 5 tahun lagi aku kena capai aim yang berikutnya pulak :) Aku berazam nak balik semula ke Puchong! Tapi bukan sebab kalah :) Sebab anjakan kerjaya ke tahap yg lebih selesa. Doakan guys!

14 comments:

  1. Sabar ye wani...demi masa depan, moga terus berjaya:)

    ReplyDelete
  2. Doa kakak mengiringi Wani moga segalannya menjadi yg terbaik...

    ReplyDelete
  3. semoga wani terus berjaya...kalaulah boleh dengar hotfm kelantan..:)

    ReplyDelete
  4. demi karier mmg kena banyak pergorbanan.. untung dpt hubby yg memahami.. insyaallah.. moga2 perancangan wani akan berjaya.. keeping gud work, and be positif always dear..:-)

    ReplyDelete
  5. KC doakan wani ye. BTW, relly miss u, adik.

    ReplyDelete
  6. kak an dah nak balik kelate ke...alahai,.....insayallah moga kak an terus berjaya

    ReplyDelete
  7. semoga berjaya :) - - - Anne

    ReplyDelete
  8. wani dpt keje hotfm kelantan ke, alahai..bestnyer..

    me taktau citer, me baru 1st time singgah sini, apa2pun, all the best to u..

    ReplyDelete
  9. pehhhh....mmg sedih bila target yg dicapai harus ditinggalkan....pehhhhh....

    ReplyDelete
  10. dik, ujian besar utk org berjiwa besar. insyaallah! pengakhiran juga baik n besar...amin3!!

    ReplyDelete
  11. selalunya untuk capai cita-cita yang lebih baik kita perlu korbankan sesuatu yang kita sayang! tapi ingat pasti ada hikmah di sebaliknya..


    good luck utk wani!

    ReplyDelete
  12. dapat sesuatu..hilang sesuatu tapi sentiasa doa yang terbaiki ya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...