Thursday, December 8, 2011

Jumpa lelaki macho

Firstly dah tak mo sedih-sedih. Aku dah baca banyak komen pasal PJJ tu kan. So, rasanya aku dah yakin...small matter je tu....ahaks! Sedangkan masa berpantang 2 bulan pon boleh berjauhan (balik seminggu sekali), ni dia kata boleh balik 2 minggu sekali, ok la tu kot... aku harap2 tak de masalah la kan :)

Enjoy!

Eh, tadi nak citer pasal lelaki macho kan. Alkisahnya....

Semalam aku gi makan kat Damansara Utama. Apa tah nama tempat tu, tp macam food court. Nama gerai tu Lanun Steak kalo tak silap. Murah. Dan kira ok lah rasanya. Berbaloi lah ngan harga. Kalo ko nak taste 5 bintang tapi makan kat warung tu idak lerr :p

Lepas makan, kitorang cross jalan...nak ke farmasi, on the way back masa nak cross jalan semula menuju ke kereta, masa tu jalan tak lah jem. Tapi keta2 slow je sebab satu lorong je kat situ. Then masa kitorang nak cross, aku tahan suami aku.

Sebab dia nak redah je seberang jalan, padahal aku dah nampak pemandu kereta tu even dia bawak teramatlah slow- macam duk balance clutch je, tak tekan minyak, tapi muka dia menghadap tempat lain which is dia tak nampak kitorang. So, aku tunggu je la keta dia melepasi kitorang kan.

Sekali awek/isteri/kawan perempuan di sebelah lelaki ni gi tepuk peha lelaki tu... kira nak bagitahu kat lelaki tu yang kitorang ni nak lintas jalan. Beria nampak mcm awek/isteri/kawan perempuan tu marahkan lelaki tu, padahal aku tak kisah pun... bukannya dia nak terlanggar kitorang pun...

Sapa lelaki macho dalam cerita ni?

Lelaki/pemandu kereta tu! Tahu kenapa? Sebab dia telah membuat muka comel dan bersalah sambil mintak maaf kat kitorang sedangkan dia tak buat salah punnn...haha

Aku suka kalau lelaki2 hensem ni, suka mintak maaf walaupon dia tahu tak buat salah lg, cuma kalo lalai sikit je memang dia akan langgar kitorang lah.

Lelaki2 di luar sana...nak jadik macho jugak? Buatlah macam lelaki dalam cerita ni ye... Kadang2 peribadi kita ni kalau cantik dan berbudi bahasa sampai orang salute, muka tak hensem pon orang tak peduli dah.

Kannnnnn?

12 comments:

  1. "kalau dah muka ensem/cun,akhlak terpuji tu yg salute habis tu...lain pulak muka ensem/cun...perangai teruk,nak senyum pun susah,nak minta maaf pun berkira, teruklah..."

    ReplyDelete
  2. hahaha.. sempat lgi nampak lelaki handsome.. hehehe

    ReplyDelete
  3. oooo akak tertunggu2 gak kot aaron azizker tadi... tapi memangler kalau muka hensem perangai ya ampun tak ensem jadinyer.. bukan macho tapi menggong...

    ReplyDelete
  4. kat opis saya ada sorg muka encem tp berlagak..harap dia berubah ler..paling tak suka makan hasil bos..kerja tak buat sangat...

    ReplyDelete
  5. stuju..
    xensem xpe..
    asal ati sgt mulia..
    i loike!

    ReplyDelete
  6. 1stly...
    wani, kita macam segan lak nak dtg blog yg dah jadik retis nihh...addehhhh....dapat dengar wani kejap je kat hot fm hr tu taw...
    ok tak kat kelate?

    wani,
    dulu sy kan duduk jauh2 jugak...lepas kawen buat master kat upm, then kije kat jengka, pahang...tiap2 minggu balik johor...tp alhamdulilah, akhirnya Allah temukan jalan bila hubby dapat pindah ke sini...

    semoga wani oppsss...dj shaz...lebih tabah ye...

    ReplyDelete
  7. aah..setuju.bila gtu, dr rasa cam nak marah sket2 pon tros cair kan wanie..heheh..xrugi pon kalo kt mtk maaf:)

    ReplyDelete
  8. Saya, Bujal & Gedek dah lama macho.


    ~hahahahahaha

    ReplyDelete
  9. tapi sayangnya ramai org akan kata

    lelaki macho & akhlak terpuji = memang la..bagus buat menantu

    lelaki tak berapa nak macho & akhlak terpuji = eleh..nak ngorat la tu..


    hahahaha

    ReplyDelete
  10. aduhhh..ingatkan remy ishak tadi kak!~ hehehehe

    ReplyDelete
  11. yeeeees...sokong wani..

    kakNo xsuka lelaki EGO xbertempat..dah salah tp xmo ngaku...hampeh..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...