Wednesday, November 9, 2011

Rumah sewa di Kota Bharu diperlukan dan rumah di Puchong untuk disewakan

Sehari dua ni atau seminggu dua akan datang, aku memang tak sempat nak blogwalking kat blog kengkawan...sorry ye korang...huhuuu....

Tau apa keje aku? Lepak kat mudah.my! Hari-hari atau boleh kata tiap jam aku bertempek situ tengok rumah nak sewa kat KB nanti....susahhhhhhh ya amatttttt korang tau! Mostly penduduk Kelantan ni bijak macam aku. Jarang lah yang aku jumpa nak sewa kan rumah. 

Depa cerdik. Sewa dapat berapa lah sangat sebulan kan, Kalau buat homestay, masyuk tuuuu.... Pendapatan cuti sekolah je dah boleh cover pendapatan musim orang tak datang Kelantan.

So, setakat ni majoriti yang aku jumpa adalah yang tawarkan homestay, bukan rumah sewa :((

Keciwaaaaaaaaa....

Maka dengan ini, aku minta jasa baik kalian...sudilah mewar-warkan kepada pembaca korang sekiranya ada rumah yang nak disewakan.... cuma aku minta jangan la cerita bakal penyewanya kerja apa...aku takut kena ketuk nanti....huhuuuu....Masak lah aku nak bayar 3 bijik rumah serentak ni :( 

Dan pada masa yang sama, aku nak cari jugak penyewa...kot2 ada yang berminat nak sewa rumah aku kat Puchong nanti...rumah dijangka dapat diduduki mungkin awal tahun 2012. Kalau berminat, roger aku k. Rumahnya dah siap lama....tunggu kunci, nak buat grill dan etc.

Lokasi rumah berdekatan dengan George Kent, jalan menghala ke Putra Perdana. Tak jauh kalau nak ke Putrajaya....dalam 10-15 minit je, nak ikut tol boleh...nak larikk dari tol pon boleyyyy...

Kalau nak tengok petanya, search Taman Tasik Puchong eh. Kalau nak tengok rumahnya cemana....aku pernah upload kat ENTRY INI






Nota kaki: Dalam minggu ni nak buat cleaning...banyak barang nak kena letgo, tak mampu aku nak sewa lori angkut barang ke sana yang dianggarkan kosnya sekitar RM1K!

23 comments:

  1. Beli aja rumah di KB, jual salah satu rumah di KL. Ni kalau memang plan nak duduk di KB lama/forever lah.

    apa apa pun, good luck, moga bertemu rumah yg di cari.

    ReplyDelete
  2. @Dr Faiz....itu perancangan dlm jangkamasa panjang

    sekarang fokus perancangan dlm jangka masa pendek dulu :)

    ReplyDelete
  3. Semoga Wani dapat juga rumah yang dicari itu nanti. InsyaAllah, akan ada punya. :)

    ReplyDelete
  4. woo gitu style org sana ye sediakn homestay jek..adeh~ smoga dipermudahkn segala urusan kak..insyaAllah sy cuba tlg mana yg mampu..=)

    ReplyDelete
  5. selalu mcm tu wani, bila kita cari mmg takde.. bila tak cari ada bersepah2 pula.. akak doakan wani cepat bertemu dgn rumah sewa yg selesa di sana nnt juga penyewa rumah wani di puchong tu.. All the best yer.. dapat tolong doa aje.. nak bantu tak berkemampuan..

    ReplyDelete
  6. aku tanak comment pasal rumah sewa, aku cuma nak bgtau,d ulu aku duduk kat putra perdana..

    kena mengena tak?

    ReplyDelete
  7. ok lah kak nowa, boleh diterima :p

    *kang kalo kata tak de kena mengena...mung meroyan plak...ahaks!

    ReplyDelete
  8. insyallah nanti sy tolong tanya2kan klu ade umah sewa kat kb..hehehe..umah puchong akak tak advertise kat mudah ker???

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. @Azlan...

    tggu dah ready utk disewa, then baru ads kt mudah tu

    ReplyDelete
  10. memang rumah sana sangat murah kalau utk disewakan...nanti ema cuba tanya kawan ema kat KB tu...

    ReplyDelete
  11. Sebab KB tempat tumpuan pelancung itu yg mereka lebih suka jadikan homestay wani. Masa semakin dekat ye... kena usaha juga. Kakak dok di JB tak dapatlah nak tolong wani..

    ReplyDelete
  12. wani, qema dah inform kawan yang duk sana, kalu ada nanti qema bagitau wani cepat ye..ada dia tanya gak nak rumah sewa bajet brapa RM?

    ReplyDelete
  13. wani check PM FB, qema bagi no. tel dia tu bagitau nak rumah camana (teres/kg), area mana dsb..dia cakap insyaAllah rumah blh dapat.

    ReplyDelete
  14. kat KB boleh sewa rumah rakit...

    eh, ada lagi ke rumah rakit kat sana?

    ReplyDelete
  15. 'cuma aku minta jangan la cerita bakal penyewanya kerja apa'

    hahaha. yang nie suke!

    pape pon semoga dpt le rumah toh :)

    ReplyDelete
  16. pindah semua ke atau wani je yang dok kb nanti??

    ReplyDelete
  17. @kak diana...

    empat beranak....tp bukan dgn suami, umi yg akan teman buat sementara waktu

    ReplyDelete
  18. @uncle gedek...

    ada rumah rakit ke?

    *tak pernah tengok

    ReplyDelete
  19. kb areal mano tu kak??hehe..umah sy kt kb ni pon nk wt sewa gak..tp nnti nk pindah tahun dpn d pasir mas..hehe

    ReplyDelete
  20. @budak penjara...

    kat kawasan berdekatan dgn wakaf che yeh... kalo ada, roger2 la yep

    ReplyDelete
  21. betul tu...akak pun ada rumah kedai...tak sewa dah kat orang .nak buat homestay pulak...masyukkk!..ok ok nanti akk try tanya org kelate..kalau-kalau ada nak sewa rumah...

    ReplyDelete
  22. aish, kakNo br terbaca lak entri ni..padahal berhari2 duk kb huhu...

    ok, nnt kakNo tolong tnykn untuk wani ye..ok, dekat2 wakaf che yeh ye..insyALLAH...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...