Monday, February 21, 2011

Tiru-Tiru...Kipas-kipas...Bodek-bodek..Ce citer, Ce citer?

Korang perasan tak masa zaman kegemilangan Tok Ti (sekarang pon gemilang lagi), ramai penyanyi yang muncul tak ubah seperti klon... Suara....Gaya Pakaian... ponnnn nak tiru. Sekarang, ke manakah mereka-mereka itu pergi??? Aku tengok lah kan, ramai yang ubah haluan...ada yang jadi pelakon, ada yang jadi pengacara dan ada yang dah tak jadi artis lagi dah! See.... tak semua yang kau nak akan kau dapat, mana tahu rezeki kau sebenarnya bukan bergelar artis popular kan? Kita tengok point yang berikutnya...

Bisnes online. Dulu masa awal-awal revolusi bisnes online ni melanda Malaysia (sekitar 2003), kebanyakan peniaga bersepakat... ada yang ada persatuan semata-mata untuk menjaga periuk nasik antara satu sama lain. Tapi bila dah banyak keluar surat khabar yang ramai boleh berjaya dengan berniaga di atas talian ni, maka ramailah yang nak berniaga jugak tanpa ada ilmu. Orang nak meniaga, kau pon nak meniaga (aku pon tak terkecualiiiiiii..hohoooo). Lepas tu mula lah kau main cantas mencantas harga semata-mata nak laku (ni bukan aku yerrr). Sedangkan kau tak fikir periuk nasik orang yang buat ni secara full time. Akibatnya? Peniaga veteran masih maintain di situ tapi kauuu....jual murah sangat sampai modal kau tak leh nak rolling. Sangkut. Lingkup. 

Blogging (err....agak-agak kena bom tak kalau aku reveal issue ni :)). Yang ni yang aku perasan lah kan  (aku pon pernah terjerumus sama. tapi aku cepat-cepat tersedar dan berundur semula untuk bermula kembali dari bawah). Apa otai buat, semua dia nak buat...huhuuu...Sapa makan cili dia rasa pedas ye... Aku tak list kan sapa-sapa pun dalam ni. Tapi tak pe lah, itu cara dia kan. Cuma kadang-kadang aku rasa bosan bila blog walking, banyak 'blog klon' yang aku jumpa. Orang tu tulis gitu, dia pon nakkk jugak tulis gitu... Orang tulis gini, aihhh....tak leh kalah...nak jugakkkk. Aku salute blogger macam kak Di green apple tu. Dia buat hal sendiri je. Agaknya sebab tu syok layan entry-entry dia. Ramai lagi blogger yang bagus, mofasad pun aku layan. Joegrimjow pun cara penulisan yang ada gaya tersendiri. Ramai lagi lah yang best :) Selebihnya aku tak leh citer lebih-lebih, kang ramai yang bom aku tak puas hati dan serang aku macam la aku bagus sangat nak tulis gini kan? ngeeee....lariiiiiiiiii!

*kalau rasa tak de kaitan ngan tajuk tu, buat-buat tak nampak je lah ye*peace~~~

Aku: Pesanan untuk diri aku jugak nih. Kadang-kadang, tak semua benda yang kita nak, kita akan dapat!

7 comments:

  1. salam ziarah.

    yeah betul tak semua yg kita nak kita dpt.

    ReplyDelete
  2. sama la..terasa peniru gak ni..hehe..

    nk bodek-bodek la mamazara.=)

    ReplyDelete
  3. standard r. manusia memang macam ni.

    ReplyDelete
  4. luvmum... kadang2 kita tak sedar kan yang apa kita nak, tak semestinya kita dapat. mana tahu Allah dah tentukan yang lebih baik untuk kita :)

    ReplyDelete
  5. ujang...owh...entry membodek ye...nak apa bodek2 ni...hadiah lagi? tunggu kawen plak ye..tu pon kalau ada kad jemputan...hihiiii

    ReplyDelete
  6. She's retarded... ye, lumrah hidup manusia :)

    ReplyDelete
  7. alamak, terasa mengipas AIM lak... ish..ishh..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...