Thursday, August 27, 2015

Ragam Customer Online

Assalamualaikum semua. 2 - 3 hari ni hati rasa sangat tercuit dengan ragam customer2 online ni. Ada yg rasa nak gelak, ada tu yg x tahu rasa nak marah ke sedih...hehe...bercampur aduk... Biasa kan kita tengok kalau kat FB.. Dah terang lagi bersuluh ada contact number untuk dihubungi, tapi bakal2 customer ni nakkk jugak komen PM.

Yg ni sampai sekarang aku x paham apakah sebenarnya pemahaman diorang ni pasal PM. Tapi aku rasa memang majoriti rakyat Malaysia malas baca. Padahal dah ada reply kat komen2 atas tu... what to do.. but still diorang nak jugak komen PM...hahaa...layan  kan aje lahh


Tapiiiii.... bila dah layan...macam ni pulak jadinya! Hahaaaa....dah kenapa dik ko bagi salam PM. Akak bukan PM...rasa nak nangisss...huwaaa

PM di sini bermaksud PRIVATE MESSAGE. So once kita contact seller tu, tak perlu lagi dah nak pm-pm. Itu la pm nya...err...ada erti ke?


Macam2 lagi ragam customer ni... Kalau nak bukukan memang boleh buat tebal kamus. Yg ni lagi satu. Memang rasa nak tergelak. Pernah tak kita masuk pasaraya, mintak kurang harga produk yg dah sale item? Usah kata yg sale... produk harga biasa pon x dapek dah

So kenapa kita tak boleh treat macam ty jugak pada homebaker macam kami ni..huhu..kesian dik...cari makan buat produk beli brg mentah rega runcit...nak jual rega borong (CONTOHHH) memang nak nangis lah.

Kalau katanya adat membeli...nak la tawar menawar ek? Ok...macam ni lah.. aku pegang 1 prinsip. Kalau bab makanan memang aku x pernah amalkan konsep ni. Kenapa? Makanan yg nak jadi darah daging kita tu...ko nak mintak tawar2 harga... kalau aku..takut tawar terus rasa makanan tu 1 hal...pastu takut seller tu tak ikhlas bagi ke..haa....macamana tu...kesian sikit beb org yg dh penat lelah buat ni..

Tak de nya dorang menjual sampai boleh g Mekah balik hari. Silap2 hasil jualan itu je la nak suap anak bini kat rumah. So next time beringat sikit ye kalau nak amalkan ADAT MEMBELI yg satu ni.

Ok tu je lah nak share... buat panduan kita bersama...


13 comments:

  1. cukup 40 kali boleh dah jadi Perdana Menteri. kuikuikui

    ReplyDelete
  2. Hahahaha.. comel je customer ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..xtahu rasa nk nangis ke nk gelak kn..

      Delete
    2. Tu la..xtahu rasa nk nangis ke nk gelak kn..

      Delete
  3. kalau kat fesbuk tu akak tengok.... dah terang2 ada harga bawah gambo sebuk gak suh pm harga....nak je akak tulis "hoi pi masuk raja lawak la taun depa" hanggin plak hati kite....hahaha....ok bai ;p

    ReplyDelete
  4. huhuhu.. memang banyak jumpa macam tu.. walhal dah tertera maklumat yang diperlukan.
    part nak mintak kurangkan lagi tu.. eerrr.. kalau rasa mahal, buat sendiri lagi baik.. kihkihkih..

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Yup. Jual brownies..congo bar....sikit2..hehe

      Delete
  6. akak pun online seller..
    tapi sebelum jadi online seller .. masa jadi pembeli je...akak memang berat mulut nak mintak kurang kecuali peniaga yg offer
    kalau tidak akak diam.. kesian sebab tau berapa banyak sangatla untung meniaga tue kalau tolak kos

    perlu diingat .. hari nie kita jadi pembeli.. esok lusa anak cucu cicit kita jadi peniaga mana kita tau.. untung seciput tapi org asik mintak less...

    belum cerita org cod lagi... memang boleh buat buku..lagi tebal dari kamus ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu macam2 ragam mmg tebal la buku....hehe

      Delete
  7. Hai pm.. Sihat tak? Ekeke
    Ramai yg kena gitu. Dia ingat pm tu nama kot

    Hurm adat la tu mintak kurang. Dah bg diskaun lg nak kurang.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...